Techniek > Honda Transalp
Wel of geen Stalen remleidingen monteren
Sandra:
--- Citaat van: boom9 op 29 januari 2013, 10:49 ---Altijd doen! Remt veel beter. Directer en duidelijker remgevoel. Juist beter doseerbaar
Ik denk niet dat je een transalp met 1 vingertje een stoppie laat maken. Dat 'te goed remmen' zal wel wat mee vallen.
--- Einde van citaat ---
Voor zal dit misschien een verbetering kunnen zijn, hoewel de alp met goede remblokjes en frisse remvloeistof heel goed remt met rubber leidingen.
Achter zou ik het persoonlijk niet doen, daar is het minder goed doseerbaar....en grotere kans op blokkeren. Heb hier ervaring mee.
Waffie:
zoals ik al zei.. persoonlijk
maak voor je zelf een afweging tussen de kosten van originele remleidingen
dit kan de keuze al snel duidelijk maken,
je kunt nooit harder remmen dan de grip van je banden .. het is dus een krestie van opnieuw gevoel krijgen tussen je remactie en de omstandigheden
daar verandert een type remleiding niets aan
echter je streeft ernaar je remweg zo kort mogelijk te maken en daar draagt een beter remsysteem zeker aan bij.
de originele remleiding voldoet maar zoals gezegd dient volgens honda om de 4 jaar vernieuwt te worden
het eronderuit remmen zijn alleen maar menselijke fouten.. en voor die mensen is er tegenwoordig abs,dual brake systemen,tractie control
maw.. technieken waaraan je iets kunt hebben..
Jeroen:
Heb eind vorig jaar bij Ad mn remmen gereviseerd en schijven vervangen, en ook nieuwe remleidingen besteld (www.melvin.de) en erop gezet. tot nu toe geen dag spijt gehad! Beter gevoel, meer terugkoppeling in mn rechterhand en prima kunnen doseren.
SuperSeven:
Eventjes geďnformeerd naar de prijs voor een origineel setje: 195€ :o (het is wel bij een dure leverancier maar toch, zelfs voor de helft van de prijs...)
Hel remleidingen kosten +/- 40€/stuk, naargelang de layout heb je er 2 of 3 nodig, tel uit je winst!
En volgens de ervaringsdeskundigen valt het onderuit remmen nog wel mee :)
(btw: neem ze iets langer als je nog van plan bent om risers te installeren)
Hans Schaap:
Ik heb op al mijn motoren stahlflex remleidingen gezet.
En ben er zeer tevreden over.
Je hebt veel meer gevoel met je rem.
Om je voorwiel te blokkeren moet je nog steeds hard knijpen.
Het "veren"van je handle is een stuk minder.
De constructie van de remklauw maakt dat het gehele remsysteem nog steeds wat ruimte voor beweging laat.
Het is dus niet zo dat de remmen met stahlflex een aan/uit reactie op het handle geeft.
Persoonlijk ben ik een grote fan en bijkomend voordeel is dat het vervangen van je remleiding er nog goedkoper van wordt ook.
Over het algemeen zijn wij heel kritisch over onze remmen maar de toestand/ leeftijd van de remleidingen of de dikte van de remschijven worden daar vaak van uitgesloten.
Toch zijn dit ook kritieke onderdelen van het remsysteem.
Groet Hans
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie