Auteur Topic: Scheur in zadel!  (gelezen 1583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pim

Scheur in zadel!
« Gepost op: 23 maart 2009, 09:10 »
Afgelopen weekend genoten van het mooie weer. Na een middag lekker touren (met m'n nieuwe helm op) rol ik de TA achteruit weer netjes de berging in.
Maar daarbij verlies ik net het evenwicht en de motor valt tegen de deurpost waardoor het zadel kapot scheurt :-(

Zie bijgevoegde foto. Hebben jullie een idee/tip/suggestie wat ik hiermee kan doen?


TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Sjoerd

Re: Scheur in zadel!
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2009, 09:48 »
effies dichtsmeren met 'bison rubber repair' dan komt er i.i.g. geen vocht in. (onze alp is dat ook toegepast, en het zit al 2 jaar naar volle tevredenheid)

m.v.g. Sjoerd
xl 600 v -'95
xl 1000 v '01
kle 650 '10

Offline harry

Re: Scheur in zadel!
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2009, 10:30 »
Of als je het echt weer mooi wilt hebben, ga eens langs bij een meubelbekleder, die maken zo een nieuwe overtrek voor je. Originele overtrekken (ook nieuw) kom je regelmatig tegen op E-bay, voor prijzen die best meevallen. Goede gebruikte zadels ook trouwens. Maar repareren met lijm en/of een lapje is natuurlijk altijd de goedkoopste optie. Het is maar net wat je het liefste wilt. In elk geval niet wakker van liggen, deze schade is geen kostbare.

Offline Pim

Re: Scheur in zadel!
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2009, 12:08 »
Harry en Sjoerd, thanks voor jullie tips. Ik ga voor de korte termijn wat Bison smeren. Alhoewel ik vrees dat `t te laat is om het vocht tegen te houden --> TA staat op dit moment buiten..
Binnenkort eens zoeken naar een nieuwe/andere overtrek.

En inderdaad Harry, het is (gelukkig) geen kostbare schade!  :angel:
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2009, 12:11 door Pim »
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Pim

Re: Scheur in zadel!
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2009, 11:23 »
Bison smeren werkt perfect!

Thanks!
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)