Auteur Topic: Gereedschapsetje  (gelezen 2995 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjen

Gereedschapsetje
« Gepost op: 13 februari 2013, 20:13 »
Onder het zadel van mijn TA (PD10) hangt een mooi gereedschapsetje (origineel).
Eruit halen ging prima... maar nu terug erin. Ben er bij elkaar nu 45min mee bezig geweest, 10x opnieuw ingepakt, maar dit 'handige' setje, laat zich niet zo handig in het doosje terugstoppen.

Wie heeft de gouden tip?
“Never Stop Exploring”

Offline Brombeer

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 22:34 »
Haha  :)

Sommige dingen pas je in elkaar vanwege ruimtebesparing. Bijv., schroevendraaierhandvat in de bougiesleutel. Achterwielmoersleuteltje in het wringijzer (die platgeslagen buis) etc. Het moet allemaal redelijk spanningsloos in dat hoesje kunnen passen.

Met wat masseren krijg je het wel in de gereedschapsdrager, anders duw je het hoesje eerst halverwege erin, en daarna opvullen met het gereedschap.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kaledegrote

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2013, 12:33 »
of een tooltube aanschaffen, heb je dat gezeur ook niet meer :-) Je kan er ook nog wat meer in kwijt ook.....

Offline Arjen

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2013, 23:23 »
Na een ritje met de toolbox open  :-X .... zat alles er nog netjes in  :angel:
Uiteindelijk terug in de toolbox weten te persen. Volgende keer dat ik een bougiesleutel nodig heb meteen maar iets groters monteren.
“Never Stop Exploring”

Offline Janoe

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2016, 14:53 »
Beste transalpers,

Vraagje: mijn XL650 ontbreekt nog altijd een gereedschapssetje. Mijn voornemen is om een setje bij elkaar te zoeken dat overeenkomt met het standaard gereedschap van Honda. Uiteindelijk is het mijn bedoeling om een tool-tube te monteren op mijn fiets, maar tot die tijd wil ik het onder het zadel laten passen -zoals oorspronkelijk bedoeld.

Nu heb ik begrepen dat het Honda setje van de 650 op zich redelijk in elkaar zit, maar relatief beperkt van kwaliteit is. Ik heb van anderen wel eens begrepen dat het eigenlijk beter is om hetzelfde setje te zoeken, maar dan van goede kwaliteit -met name betere handvatten. Mijn vraag is dus;

A) Hoe zit het Honda setje in elkaar?
B) Is het idd verstandig om alternatieve merken te zoeken?
C) Wat kost zoiets?

Aan u de vraag of u antwoord heeft op deze vragen. Thanks.
Honda Transalp XL650V6

Offline robgoesdakar

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2016, 15:14 »
Originele setje : http://www.cmsnl.com/search.php?model_id=6642&partblk_block=F__2900
(Ik mis daar alleen even het tangetje en het schroefhandvat voor die kruis/platte schroevendraaier)

Gezien de prijs is zelf samenstellen met wat beter/steveiger/makkelijker materiaal (en mogelijk uitbreiden met wat bandenlepels en plaksetje  :P ) misschien nog wel de beste optie.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline PimW

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2016, 15:38 »
Iemand een idee watvoor materiaal dat gereedschap van gemaakt is?

Offline alain

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2016, 18:19 »
Ik heb de originele toolbox vervangen door een groter exemplaar.

zie foto
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline voorstad

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2016, 19:32 »
Ik voel een clubdeal aankomen: tooltube met gereedschaprol en aanvullend materiaal voor onderweg. ducttape, tiewraps, lampjes, .....?

Iets voor onze club dealers?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline ChristianG

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2016, 07:41 »
Ik voel een clubdeal aankomen: tooltube met gereedschaprol en aanvullend materiaal voor onderweg. ducttape, tiewraps, lampjes, .....?

Iets voor onze club dealers?

Daar heb ik wel oren naar. Bij mijn AT zat ook geen gereedschap, wil liever niet mijn gereedschapskist plunderen.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline luwe

Re: Gereedschapsetje
« Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2017, 23:21 »