Auteur Topic: GIVI valbeugels  (gelezen 1978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lange1979

GIVI valbeugels
« Gepost op: 24 februari 2013, 21:12 »
Hallo,

Een vraagje, passen valbeugels van GIVI voor een Dero 2007 ook op een van 2004? Je zou zeggen van wel, het is bijna hetzelfde. Maar dat dacht ik ook met de montageplaat van een topkoffer.... ???

Bvd!

Offline xrvtuur

Re: GIVI valbeugels
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2013, 20:31 »
bij de valbeugels wordt onderscheid gemaakt tussen ABS of niet. nou is een 2007 altijd met ABS maar een 2004 heb je ook zonder. Ik denk dat ABS valbeugel wel past op een zonder ABS maar omgekeerd niet. Om je vraag te beantwoorden, ik denk niet dat het past omdat de diverse valbeugelboeren andere artikelnummers hebben voor 2007 en 2004.
Varadero SD02  2004

Offline Lange1979

Re: GIVI valbeugels
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2013, 21:54 »
Dank je, ik was er al een beetje bang voor. Ik vind de GIVI beugels voor een 2007 model wel veel mooier dan die voor een 2004 model (overigens eentje mét ABS). Iemand nog tips voor mooie beugels?

Offline V-Twin

Re: GIVI valbeugels
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2013, 22:30 »
Valbeugels moeten vooral functioneel zijn en als ze ook nog mooi zijn is dat mooi meegenomen.
Er zijn beugels voor de Varadero die er mooi uitzien maar bij vallen je hele kuip verruďneren dan wel een ramp zijn om te demonteren bij onderhoud.
SW Motech beugels worden genoemd als goede beugels.

madero

  • Gast
Re: GIVI valbeugels
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2013, 23:46 »
Ik heb de GIVI beugels op mijn 2004. Ben afgelopen jaar op een rotonde met 50km/h onderuit gegaan: slechts enkele krassen op de beugel en een kapotte spiegel. Plaatwerk etc keurig beschermd. Bij normaal onderhoud kunnen de beugels gewoon blijven zitten. Heb zelfs foto's gezien van complete demontage cilinderkop waarbij de beugels gemonteerd zijn gebleven!
Kortom, het "oude" verhaal dat givi beugels slecht zouden zijn en gedemonteerd moeten worden is m.i. al lang achterhaald. Ik ben er in ieder geval erg content mee  :)

Offline Lange1979

Re: GIVI valbeugels
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2013, 22:22 »
Tis wat aan de late kant maar beter laat....

Ik ben voor de beugels van GIVI gegaan, staan er toch wel mooi op!