Techniek > Honda Transalp

Transalp loopt soms even op 1 cylinder

(1/3) > >>

Bochtenkoning:
Gisteren met de Transalp op en neer gereden naar het nieuwe huis in Eindhoven. Tochtje van 50km heen en uiteraard 50 km weer terug. Op de heenweg geen problemen, heerlijk gereden met een constant vaartje van 120km/u op de A50. Op de terugweg na een kilometer of 30 begon de TA te horten en stoten, daarna in te houden en liep uitendelijk op 1 cylinder. Moest gelukkig net een afslag nemen en dus op 1 cyl. rustig verder kunnen rijden. Hierna weer horten en stoten doordat de tweede cylinder toch steeds probeerde erbij te komen om uiteindelijk weer helemaal mee te gaan doen. De TA liep toen weer normaal. Dat heeft 'ie wel eens eerder gedaan maar dacht toen dat het aan vervuiling van de benzine lag. Motor heeft intussen uitgebreide beurt gehad waarbij dat ook allemaal is nagelopen. Dat kan het dus niet zijn. Heb ook eens iets gelezen over stekkers die in verdrukking komen door het zadel. Heb al eens onder het zadel gekeken maar kon toen niets verdachts vinden, al vond ik wel dat die stekkers inderdaad erg hoog geplaatst zijn.

Het was niet vochtig, wel koud (+2gr.). Motor was goed warmgereden en steeds met constante snelheid en rustig gereden. Heb al eens eerder gelezen over CDI problemen bij de TA maar helaas via zoekfunctie niet meer terug kunnen vinden. Is het dan een CDI probleem, en zo ja, is dat (eenvoudig) te verhelpen? Met een andere CDI unit bijv?.

Peter_Winsum:
Dit lijkt erg op een losse stekker op de printpraat van de CDI-unit. Tijd om een nieuwe te bestellen!
Misschien heeft Waffie nog een goede kloon liggen.

len_tour:
FF snel...


Let bij het uitvallen van een cilinder op de toerenteller. Valt die uit = CDI probleem. Niet? Wissel dan de stekkers om. Valt dan wel de toerenteller uit = CDI probleem. Stekker, printplaat opblazen ed kan allemaal  maar kost meer tijd dan de eerste diagnose, CDI of niet...

Bomba:
Dit is precies wat ik ook meegemaakt heb met een PD06. Na het omwisselen van de CDI's viel ook de toerenteller uit. Nieuwe CDI er in en het probleem was verholpen.

Bochtenkoning:
Dank voor alle hulp, bij mij is het dus zeer waarschijnlijk dus ook de CDI. Ik weet nu waarop te letten (toerenteller) als het weer gebeurt en hoe te testen welke CDI problemen geeft door de stekkers te wisselen.
Ik heb trouwens begrepen dat de latere modellen een enkelvoudige en verbeterde CDI hebben, is dit inderdaad zo? En weet iemand of ik deze kan uitwisselen met die twee van mij uit 1988?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View