Auteur Topic: voorwiel, zit dat zo goed?  (gelezen 2215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kaledegrote

voorwiel, zit dat zo goed?
« Gepost op: 04 maart 2013, 21:50 »
heb een tijdje geleden mijn voorwiel eruit gehaald en heb 'm net terug geplaatst. Nu heb de alp nog niet zo lang en dit was voor het eerst. Nu weet ik niet of het wiel zo hoort te zitten. Heb 'm geplaatst zoals beschreven in het wphb. Nu twijfel ik een beetje vanwege de plaatsing van de meteropnemer, die lijkt mij niet goed te zitten. Ook de as (daar waar je je doppenset op gebruikt) zit naar mijn smaak teveel in de voorvork.








Offline Waffie

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2013, 22:08 »
 hallo ,

je telleropnemer moet iets meer naar achter gedraaid worden zodat het stolpje achter het pikje zit op de voorpoot

en de voorpoot moet meer naar binnen

maw draai de 4 moertjes los van het klemblokje en druk de poot (nadat het km teller huis goed zit)iets meer naar binnen

ade zeskant kop moet buiten de poot komen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2013, 22:27 »
de telleropnemer zit met het stolpje achter het pikje.......het lijkt wel alsof mijn voorvork teveel naar buiten staat. Jij geeft ook aan dat de voorpoot meer naar binnen moet (dan neem ik aan dat dat je bedoelt dat de poot iets naar binnen gedraaid moet worden.) Als ik de poot wat meer naar binnen draai dan gaat het stolpje-pikje verhaal de verkeerde kant op. Die zit dan wel op de juiste hoogte maar er wel naast

Wat bedoel je met ade zeskant kop? Je bedoelt dat het gaatje in de zeskant volledig buiten de poot moet komen?

Offline The Headless Horseman

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2013, 22:41 »
Heb je aan de kant van de remschijf wel de afstandsbus er in zitten?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2013, 22:53 »
die spacer? dat ding wat deels in de voorvorkas zit? Ja, die zit erin.......

Offline PimW

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2013, 22:57 »
Die vier moertjes op de vorkpoot los zetten, dan even de rem inknijpen en goed de vering indrukken.

Als het goed is schuift de linkerrechtervorkpoot dan vanzelf een stukje meer je vooras op, waardoor de zeskant van de as meer zichtbaar word.

De telleropnemer kun je gewoon een stukje omlaag draaien als ik het goed heb (als je ertegenaan kijkt tegen de klok in).

Offline Brombeer

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2013, 22:59 »
Mogelijk gezichtsbedrog, maar op de 1e pic lijkt het nokje van de opnemer tegen de nok van de buitenpoot te zitten en drukt zo de buitenpoot naar buiten.

Misschien ten overvloede, de nok van de opnemer dient, vergeleken met de draairichting vanb het wiel, achter de nok van de poot te zitten (en niet er naast).

Wat te doen? 4 klemboutjes van de asklem lossen, as iets lossen. Opnemer naar achteren duwen. Bij vastdraaien van de as, zonodig opnemer tegenhouden (ze draaien wel eens mee en drukken de buitenpooot weg).

De buitenpoot moet gelijk liggen met ze zijkant van de zeskant (pasvlak). Dat zie je wel, wat ik bedoel.

Succes  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2013, 23:03 »
dat is juist precies wat ik heb gedaan, wiel erin, as erin, telleropnemer achter dat fliebeltje. As vast op moment, telleropnemer komt tegen fielbeltje te zitten. Remklauw vastzetten, vering paar keer flink indrukken met ingeknepen rem. Dan de vier moertjes vast op moment, eerst de bovenste en dan de onderste.......

raar maar waar..........

ga morgen maar de handel er weer uithalen en eens rustig kijken wat er nu loos is.....

bedankt tot zover!

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2013, 23:05 »
@brombeer, dat is een scherpe....ik ga daar even naar kijken (morgenochtend)


Offline Brombeer

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2013, 23:23 »
Ik weet niet waar je op doelt maar grote kans dat die opnemer meedraait met het vastzetten van de as. En dan nare dingen doet.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #10 Gepost op: 04 maart 2013, 23:26 »
ik bedoelde ook scherp opgemerkt.......volgens mij is dat het euvel.............

Offline kaledegrote

Re: voorwiel, zit dat zo goed?
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2013, 11:06 »
fixed!......opnemer nam me in de maling  ???

En noe rieje! Veel te mooi weer om binnen te zitten.......