Auteur Topic: Remklauw achter past niet in elkaar  (gelezen 970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MJB

Remklauw achter past niet in elkaar
« Gepost op: 07 maart 2013, 17:17 »
Ha allemaal,

Mijn eerste topic hier, helaas gelijk al tussen de Technische problemen. Op mijn Transalp uit 1999 heb ik net nieuwe remblokken gezet, 'n nieuwe achterschijf en nu ook een nieuwe achterband. Nu heb ik het achterwiel er eindelijk weer in zitten, maar ik krijg de remklauw niet op de daarvoor bedoelde beugel. Ik krijg de klauw niet ver genoeg opzij gedrukt (dan zit een van de remblokken al tegen de schijf aan) om de onderste bevestigingspunten (klauw en houder) op elkaar te krijgen. De volgende foto illustreert het probleem wat beter:




Het rubber dat je daar in het midden ziet (waar een stalen 'pen' in zit, dus het is niet in te drukken) steekt ongeveer twee millimeter te ver uit waardoor ik 'm niet op die beugel krijg. Ik heb het eerst andersom geprobeerd door de remklauw eerst op de beugel te monteren en daarna het wiel erin te zetten, maar dan krijg ik de klauw weer niet op de schijf.

Iemand al eerder tegen dit probleem aangelopen? Of iemand die 'n oplossing weet? Ik kan wel met 'n grote schroevendraaier als hefboom aan de gang, maar ik weet niet of dat nou zo goed is voor die klauw. En zoveel geeft het allemaal niet mee geloof ik.

Offline PimW

Re: Remklauw achter past niet in elkaar
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2013, 17:49 »
Zuigertje van de remklauw even terug duwen?

*wacht even, ik moet even langer naar het plaatje staren  :o

Ok, in dat rubbertje zit een busje als het goed is. Die kun je heen en weer bewegen. Als je die nu eens een beetje opzij drukt?

Offline robgoesdakar

Re: Remklauw achter past niet in elkaar
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2013, 18:42 »
Zowiezo remklauw eerst monteren. Blokjes erin, en deze zo ver mogelijk uit elkaar duwen.

Controleer ook even of je remvloeistof reservoir niet 'te vol' zit.

Heb ik ook een keer gehad dat de schijf er niet tussen paste. En ik met geen mogelijkheid remklauw terug geduwd kreeg. Toen ging het lampje branden. Een paar weken daarvoor remvloeistof ververst en lekker 'afgetopt'....  :-[

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline MJB

Re: Remklauw achter past niet in elkaar
« Reactie #3 Gepost op: 07 maart 2013, 19:51 »
Opgelost! Met 'n schroevendraaier was dat busje in het rubbertje inderdaad wel wat terug te duwen om zo wat ruimte te maken. Net nog even snel het eerste proefritje kunnen maken. Rest van het weekend is helaas volgepland en volgende week gaat het weer sneeuwen/vriezen, maar het is 'n fijn idee dat alles nu gefixt is ;D