Auteur Topic: Welke banden  (gelezen 7474 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Varapeter

Welke banden
« Gepost op: 08 maart 2013, 20:54 »
Dag Allemaal,

ik moet dringend een  nieuw setje rubber. Ik ben een wegrijder.
Ik twijfel tussen de Continental Trial attack of de Dunlop trailmax tr91.
Ze zijn allebei even goed op droog wegdek. Alleen met regen is de Dunlop een stuk beter. De Dunlop slijt alleen wat harder.
Heeft iemand ervaring met één van beide?

Gr. Peter

Offline Waffie

Re: Welke banden
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2013, 21:12 »
 je antwoorden geven mij het gevoel dat dit indrukken van andere gebruikers zijn.
test raporten gemaakt door mensen die de grenzen opzoeken en het liefst er net overheen willen gaan

je moet gaan voor een band die bij jou past.
teneerste.. je spreekt over een weg rijder maw waarom dan een all road band nemen
je spreekt over  grip met droog en nat weer maar hoeveel regendagen hebben we werkelijk per jaar
je wilt graag een zeer lange levensduur (een conti doet ca 14000 km en een dunlop ca 12.000 maar dit zijn gemiddelde
ik ken ook mensen die er 18000 of zelfs 22.000 mee haalden

denk bijv ook aan de michelin pilot road 3 trail
of de roadsmart II van dunlop
of juiste de pirelli angel st
of misschien de bridgestone BT 23
allemaal toppers

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2013, 22:30 »
Weet je dan misschien ook waar ik dan de onderlinge verschillen tussen deze verschillende banden kan vinden?

Want hiermee ligt alles weer open.
Natuurlijk kan ik me alleen voeden met de uitkomsten van bandentesten. Welliswaar wel gezocht naar een test speciaal voor dit soort en type machine.
Maar ik ben nu dus weer bij af.

Maar hoe komt het dan dat er uit de test een beste band komt. Dit is dan toch een van de betere banden? een band die op droog en nat goed presteert. De anderen doen het daarin dan toch wat minder? Of zie ik dat verkeerd?

Gr. Peter.

P.s. Wel bedankt voor de reactie. Ik ga verder zoeken op het internet

Offline BlackVtwin

Re: Welke banden
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2013, 22:33 »
Weet niet of je wel voor road banden moet gaan!

50000km op twee sets anakee allroad banden.

Men ander motor haalt net aan 10000km op dunlop roadsmart.
4000/5000km met dunlop sportsmart.
Dit zijn de wegbanden als je het mij vraagt, zowel grip als slijtage kmters.
Enkel achterband dat wel.

Meer rubber om weg te slijten bij de allroadbanden ;)
De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

Offline Menno

Re: Welke banden
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2013, 23:17 »
Ik heb 3 setjes conti's onder mijn Dero gehad en redelijk tevreden. Vorig jaar met Ad overlegd en de Trailmax erop gegooid. Geweldige band en geen shimmy meer die ik veel had met de Conti's.


Ik kan ze alleen maar aanraden.

Offline ron overkleeft

Re: Welke banden
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2013, 23:22 »
Dag Allemaal,

ik moet dringend een  nieuw setje rubber. Ik ben een wegrijder.
Ik twijfel tussen de Continental Trial attack of de Dunlop trailmax tr91.
Ze zijn allebei even goed op droog wegdek. Alleen met regen is de Dunlop een stuk beter. De Dunlop slijt alleen wat harder.
Heeft iemand ervaring met één van beide?

Gr. Peter
Ha Peter
Heb  m,n derde setje conti trial Atack nu bijna opgereden er staat nu 17000 km op, en er zit nog 2 mm profiel op en de grip is er nog steeds oke, dus of de de Dunlop nu net een fractie beter is
of niet de Conti,s zijn wel errug goedkoop  zo per km.
Het was voor het eerst dat ik de steppies aan de grond zette nadat ik de Trail Atack op de Varadero liet
zetten . Voor weggebruik zijn ze super,vind ik.
Maar over banden kom je er nooit uit de 1 zweert bij dit merk de ander bij dat merk .
Ad Mies (waffie) heeft nu de Conti Trail Attack 2 te koop dus voor weinig heb je het nieuwste van,t nieuwste.
Veel succes .
 

Offline ron overkleeft

Re: Welke banden
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2013, 23:28 »
Ik heb 3 setjes conti's onder mijn Dero gehad en redelijk tevreden. Vorig jaar met Ad overlegd en de Trailmax erop gegooid. Geweldige band en geen shimmy meer die ik veel had met de Conti's.


Ik kan ze alleen maar aanraden.
Hoeveel km heb je er nu opstaan Menno ,en hoeveel mm zit er nog op .
Ben wel nieuwsgierig naar die Dunlop,s maar je hoort ook dat ze errug snel glad zijn?

Offline Menno

Re: Welke banden
« Reactie #7 Gepost op: 08 maart 2013, 23:57 »
Ik deed ook nooit heel lang met mijn Conti's, zo'n 8000 achter en 10000 voor. De Dunlops gaan in elk geval niet langer mee.

Offline Peter M

Re: Welke banden
« Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2013, 07:56 »
Heeft iemand al ervaring met de Anakee III?






Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #9 Gepost op: 09 maart 2013, 09:17 »
Heb ik ook gezien dat er een nieuwe Aanakee is.
Mijn Varadero staat nu ook op Anakee's.
Er zit nu wel een heel ander groef in.
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van deze band.


Gr. Peter

Van het weekend toch nog maar eens echt alle banden de revue laten passeren.
Maar heeft iemand enig  idee waar ik alle banden bijvoorbeeld bij elkaar kan vinden? Hoeft niet per se Nederlands te zijn. Want vergelijken blijft zo lastig.

Offline Sandra

Re: Welke banden
« Reactie #10 Gepost op: 09 maart 2013, 11:30 »
Kijk eens op duitse sites enduro reifentest ofzo: komt vast wel wat uitrollen waar je wat aan hebt.
Wij zijn heel tevreden over de conti trail attacks, gaan belachelijk lang mee en in noorwegen bakken met regen gehad en geen klachten over de wegligging bij nat weer hoor!
Succes!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline ron overkleeft

Re: Welke banden
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2013, 11:34 »
Ik deed ook nooit heel lang met mijn Conti's, zo'n 8000 achter en 10000 voor. De Dunlops gaan in elk geval niet langer mee.
Ken je nagaan wat je rechterhand voor invloed heeft op de banden slijtage ik doe dus ruim het
dubbelle met een setje, maar ik kom zelden boven de 4.500 toeren en jij er zelden onder denk?
(ieder z,n fun)

Offline Hans Schaap

Re: Welke banden
« Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2013, 18:15 »
Neem in jouw keuze ook  de Anakee-2 mee wanneer het gaat om een band met goede nat-weer eigenschappen en een lange levensduur.
Beide aspecten zijn eigenlijk ongeslagen voor deze band.


De Anakee-3 belooft nog meer maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Dat gaat de komende tijd zeker gebeuren.
Qua prijs liggen alle banden redelijk bijelkaar.




Succes met jouw keuze


Groet Hans Schaap
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: Welke banden
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2013, 16:40 »
Ik zweer als veelrijder bij de Conti Trail Attack en zodra mijn huidige set (de 4e set inmiddels!) op is, komt de Trail Attack II er onder. Het 'shimmy' waarover een beperkt aantal mensen klaagt, heb ik nooit ervaren; maar ik dacht dat dit kwam omdat mijn vorige Dero (2004) helemaal op gemodificeerde vering stond.

Mijn huidige (2012) is echter helemaal standaard - en ook hier geen enkel probleem. Karinda rijdt op een carbudero van 2000 die toch wat slapper is qua frame etc dan de latere injectiemodellen. Na een eenmalige stap terug naar de Anakee II is ook Karinda weer terug bij de Trail Attack.

Het mooiste van de Trail Attack vind ik dat deze band echt tot op het laatste moment grip blijft houden. Ook de rechtuit stabiliteit is subliem: waar een Anakee II op lengterichels of teerslangen van links- naar rechts zoekt, blijft de TA koersvast.

In het zand heb je met de TA echter niets te zoeken...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter M

Re: Welke banden
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2013, 11:53 »
Heel tevreden met de Anakee 2 onder mijn TA700.
Veel grip zowel droog als nat. Gaat lange mee. Gewisseld na 22.000 km (waarvan 75% met buddy gereden) en had nog 2 mm over.
 
Quote:  -- waar een Anakee II op lengterichels of teerslangen van links- naar rechts zoekt, blijft de TA koersvast.
Kolpt, maar kom lengterichels gelukkig niet zo vaak tegen.  ;D

Erg benieuwd naar de Anakee3.
 
 
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2013, 15:51 door Peter M »

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #15 Gepost op: 02 april 2013, 15:40 »
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Er zijn een aantal motorrijders die zeer benieuwd zijn naar de Michelin Anakee III.
Ik hoor daar ook bij. Mijn vorige Anakee's hebben uitstekend voldaan. Vandaar dat ik toch gebleven ben bij Michelin. Echter wel de nieuwe Anakee III. Dit omdat deze nog beter zouden zijn dan de Anakee 2.
Ik heb een setje besteld en zaterdag krijg ik ze er onder gelegd.
Ik ben zeer benieuwd hoe het rijdt.
Ik zal wel een paar foto's hierop zetten. (als het lukt)
Ook zal ik mijn bevindingen delen met jullie.

Gr. Peter

Offline Hans Schaap

Re: Welke banden
« Reactie #16 Gepost op: 02 april 2013, 18:05 »
Gefeliciteerd met jouw keuze.
Ik weet zeker dat velen nieuwsgierig zullen zijn naar jouw bevindingen.
Daar behoor ik uiteraard ook bij.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #17 Gepost op: 02 april 2013, 18:48 »
Dag Hans,

Was ik zeker wel van plan om mijn bevindingen over de Anakee III met jullie te delen.

Eerst even een paar kortere ritjes in de buurt (zuid-Limburg) maken om te wennen en de banden "In te rijden".

Met Hemelvaart ga ik de banden echt goed testen. We gaan dan een 4 daagse tourrit maken. We rijden via Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk. En dan weer via een andere route en dezelfde landen weer terug naar huis. De planning is dat we tussen de 1500 en 1750 kilometer zullen rijden. Met recht een ritje om de banden eens goed te testen.

Als ik iets te melden heb over de Michelin Anakee III dan zal ik me weer melden in dit topic.

Gr. Peter

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #18 Gepost op: 06 april 2013, 21:08 »
Heb vandaag de Michelin Anakee III er onder gekregen.
Zien er netjes uit. Geen off road band maar ook geen echte wegband/slik.
Net even gereden en even testje gedaan. Wat bij de conti's wel naar voren kwam is het shimmy'en.
Heb ik nu nog niet kunnen ervaren. Tot 120 km/h gereden. En geen probleem.
De banden voel glad aan met rijden. Je hebt dus geen last van de inkepingen die dwars over de band lopen.
Het lijkt alsof de Anakee 3 iets rustiger/gladder rolt dan de Anakee 2 die toch wat grotere vlakken heeft.
Voorals nog rijdt het super. Mijn gevoel zegt dat dit inderdaad nog wel eens een betere band kan zijn dan de MA2. Tenminste als je, net als ik, eigenlijk alleen maar asfalt rijdt.

Gr. Peter

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #19 Gepost op: 06 april 2013, 21:13 »
Ik wou nog foto's bijvoegen maar kweenie hoe dat moet.

Kan iemand helpen?

Gr. Peter

Offline Peter M

Re: Welke banden
« Reactie #20 Gepost op: 06 april 2013, 21:27 »
Peter,


onder het text vlak vind je

+ Bijlagen en andere opties


Kilk op het + teken en dan kan je een bijlage (foto) toevoegen.

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #21 Gepost op: 08 april 2013, 11:38 »
Hallo allemaal,

Hierbij de beloofde foto's. De MA 3 zien er goed uit. Ook de dwars groeven. Deze voel je niet met rijden. Je ziet op de achterband hoe de groef er echt uitziet.
Je ziet daar ook de karteltjes in de groef zitten.
Als ik er meer kilometers op heb zitten dan rapporteer ik mijn bevindingen weer.
Maar voor alsnog ziet het er goed uit.

Gr. Peter

Offline Varapeter

Re: Welke banden
« Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2013, 07:34 »
Goedendag Allemaal,

Ik heb dit berichtje destijds opgestart om te kijken welke type banden mij toen het beste pasten op mijn Varadero.

Na wat berichten heen en weer vielen er een aantal af. Uiteindelijk heb ik uit drie typen gekozen. Ik ben toen gebleven bij de Michelin. Ik had Anakee 2 eronder liggen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Michelin Anakee III.

Ik heb foto's geplaatst van de banden. Op zich een apart profiel. Ondanks het aparte profiel "loopt" de band veel gladder dan het vorig model. Bij de eerste test rit kwam ik er ook al achter dat het shimmien veel en veel minder was tov MA 2.

Heb nu bijna 1500 kilometer gereden en ik moet zeggen, ik ben lyrisch. Wat een geweldige band. Geen enkele misstap. Heel direct te sturen. Niet zo gevoelig voor naden en scheuren en geplakte randjes.
Ik heb met het hemelvaart weekend zowel droog als heel nat gereden. Droog doen ze het geweldig. Veel grip en een genot om mee te rijden. Veel prettiger dan de MA 2. Het lijkt alsof de motor rustiger rijdt. Beter en preciezer te sturen is.
Ik heb ook bij extreem nat gereden (helaas). Ook daar hetzelfde liedje. Rustig en, belangrijker nog, uitermate vertrouwd gedrag. Alsof ze aan de weg kleven. Inkantelen en de bocht om. Niets aan het handje. Bij veel water zoekt de band niet. hij loopt daar waar jij hem hebben wil.
Het gevoel wat de nieuwe MA III geeft is er één van rust, precisie, betrouwbaarheid en het geeft je een goed en vertrouwd gevoel. Op zowel droog als nat.

Ik kan deze band, de nieuwe Michelin Anakee III, alleen maar aanraden. (wel bereden op een varadero van 2000)

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, ik zal deze topic in de gaten houden, dan zal ik jullie een zo goed mogelijk antwoord geven.


gr. Peter

Offline Two Plugs

Re: Welke banden
« Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2013, 08:42 »
Hoi Peter

Kijk, dit zijn nu van die draadjes waar iedereen iets aan heeft! Mag ik je vragen om je bevindingen vooral door te blijven geven? De MAIII ziet er op jouw foto's in ieder geval een stuk beter uit dan op de plaatjes die ik tot nu had gezien. Voordat ik overstapte op de Conti (inmiddels nét zo lyrisch als jij over de TA2) was voor mij Michelin dé band. Stil, goed en duurzaam.

Zou je het eventueel ook op het internationale forum willen delen?... http://www.vci-forum.com/index.php?board=19.0
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: Welke banden
« Reactie #24 Gepost op: 13 mei 2013, 14:28 »
Heb na een vergelijkend warenonderzoek net de Trailatack2 besteld voor onder mijn Dero.
Heb nu Battlewing's die in een vloek en een zucht versleten zijn en waar ik niet tevreden over ben. Onder mijn Alp had ik Anakee's die ook erg goed bevielen.

Als de Anakee3 het goed 'blijft' doen onder de Dero een optie voor de volgende keer.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Waffie

Re: Welke banden
« Reactie #25 Gepost op: 13 mei 2013, 17:00 »
als een bepaalde motorband de gebruiker veel vertrouwen biedt gaat in de meeste gevallen (al dan niet onopgemerkt) ook de rijstijl veranderen in positieve zin .
de fun factor gaat belangrijk worden

en daarmee komt direct  het dilemma.. kiezen tussen kwaliteit en/of levensduur  tegen welke prijs
Maar als de gebruiker tevreden is over zaken als grip en vertrouwen zou levensduur en prijs niet het issue moeten zijn
het wordt altijd een constante zoektocht tussen deze 3 uitersten
ik ben echter van mening dat vertrouwen in je banden het belangrijkste moeten zijn.
onder alle rij omstandigheden



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Bomba

Re: Welke banden
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2013, 21:17 »
Ik heb ook de Anakee III eronder gelegd. Kom van de Metzeler Tourance af. Heb nu bijna 1000 km gereden en vanaf het begin voelt de Anakee III vertrouwd. Waar de MT op de teerstroken begon te zoeken, doen deze banden het niet. Ook bij nat wegdek nog geen enkele slipper gemaakt. Kortom: Erg tevreden over de Anakee III :D
Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Offline Hans Schaap

Re: Welke banden
« Reactie #27 Gepost op: 13 mei 2013, 21:31 »
Peter


Dank je wel voor jouw terugkoppeling.
Ik ben blij dat de band aan jouw wensen voldoet.
Het bevestigd mijn vertrouwen wat ik al had in Michelin.


Ik blijf jouw berichten met belangstelling volgen.


Veel veilige kilometers gewenst,


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl