Auteur Topic: verzoek sub-board projecten  (gelezen 3275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline len_tour

verzoek sub-board projecten
« Gepost op: 11 maart 2013, 16:38 »
Beetje afgekeken van het ARM forum. Er is daar een sub-board waarin (om) bouw projecten zitten. Het gaat dan om leuke projecten als rallyombouw en dat soort zaken. Ze staan nu in 'over mij, mijn motor enz' ik vind dat een gekke plek. Ik zou graag alle mooie projectjes op een rij zien zonder al die lieve nieuwkomers op het forum er uit te moeten filteren.

Floor maakte gister al de hele logische vergissing om haar project op het techniek deel te plaatsen en staat nu ineens in het voorstel topic. Ik vond zelf dat ze het op de juiste plek gezet had maar misschien ligt het aan mij.

Aan de moderator... Ik dacht dat dit een logische plek was, zo niet? Excuus

Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Floor

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2013, 18:23 »
Ja, daar ben ik het wel mee eens.

Ben er overigens, voordat ik het topic startte, al wel op geattendeerd door een moderator dat ik het topic in het 'voorstel' subboard moest plaatsen, maar toen het puntje bij het paaltje kwam, heb ik hem dus alsnog verkeerd gezet.  :-X Naar mijn idee hoorde dit topic eigenlijk meer in het 'transalp techniek' deel thuis dan in het 'voorstel' deel. Maargoed, opzich maakt het niet veel uit, als alles uiteindelijk maar een beetje geordend is. Ik denk dat een subboard voor projecten daarvoor wel een mooie oplossing is.  :)

Offline varaderohuibje

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2013, 18:47 »
wat is verkeerd ... het is een keuze kwa indeling en interpretatie

Probeer het techniek board... niet te laten verzanden in van alles nog wat.
techniek is cdi... brandstofpomp... demping.. etc.

Het "mijn motor" topic gebruik ik idd als iemand een verbouwingsproject aangaat (er staan er al vele).
Het heeft dan niet sec te maken met 1 specifiek technisch item maar meerdere en vaak ook nog iemands eigen smaak komt om de hoek kijken.

En hoe moet ik dan onderscheid gaan maken tussen:
A: een Alp en een AT die omgebouwd worden tot 1 versie.
B: wat als het alleen maar cosmetisch is ?
C: Van de Alp en kameel gemaakt moet wordt...(beurs 2011  ;D)  smaken verschillen.
En eigen board betekent dat ik nog meer keuzes moet maken en op voorhand weet de topic starter ook niet altijd hoe de postings gaan verlopen

kan het verzoek uiteraard wel meenemen om eens met de collegas te bespreken in volgend overleg.

huib

Offline PimW

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2013, 19:00 »
Ik zat al een beetje te wachten dat mijn topic elders ondergebracht ging worden, is nog niet gebeurd.

Mag in de naam der orde wel van mij. ;D Of kan ik beter een nieuwe beginnen.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4046.0

Offline varaderohuibje

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2013, 19:21 »
Ik zat al een beetje te wachten dat mijn topic elders ondergebracht ging worden, is nog niet gebeurd.

Mag in de naam der orde wel van mij. ;D Of kan ik beter een nieuwe beginnen.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4046.0

Topic is van 2010 zag ik en toen bestond het topic "mijn motor" wel al maar werdt eigenlijk
alleen maar gebruikt ter intoductie van nieuwe leden / forumbezoekers.
Ik heb die moderator pet nu een jaartje of twee op mijn hoofd en is dus al van voor mijn tijd.
Ook het forum ontwikkelt zich in de loop vd tijd en worden er keuzes gemaakt navenant.
Nu wordt het ook gebruikt voor mijn nieuwe, tweede, derde motor en renovatie projecten.

Ikzelf verplaatst idd nog wel eens wat, maar eigenlijk nooit (of zelden) postings die er al heel lang staan.

Als je wat wil stuur maar ff PM-tje

huib

Offline Floor

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2013, 19:26 »
wat is verkeerd ... het is een keuze kwa indeling en interpretatie

Probeer het techniek board... niet te laten verzanden in van alles nog wat.

Ja, daarom, het zijn keuzes, en zolang die gewoon rechtlijnig worden gehanteerd is het ook goed. Dus zoals het nu gaat, dat gewoon alle 'oppervlakkige' verbouwingen naar het 'voorstel/mijn motor' subboard gaan, werkt ook. Als je opzoek bent naar een project van iemand, weet je iig waar je kijken moet. Maar eigenlijk is de titel van het subboard waar ze nu onder weggezet worden, misschien niet helemaal dekkend.
Maar ach, gemierenneuk. Naar mijn mening is het best prima zo.  :)
Al ben ik het dus wel met len-tour eens dat ee extra subboard voor projecten niet zou misstaan.  ;)  ;D

Offline len_tour

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2013, 20:18 »
Probeer het techniek board... niet te laten verzanden in van alles nog wat.
techniek is cdi... brandstofpomp... demping.. etc.

Vandaar een sub-board in algemene techniek. Dan vervuil je niks van de pure techniek.

En hoe moet ik dan onderscheid gaan maken tussen:
A: een Alp en een AT die omgebouwd worden tot 1 versie.
B: wat als het alleen maar cosmetisch is ?
C: Van de Alp en kameel gemaakt moet wordt...(beurs 2011  ;D)  smaken verschillen.
En eigen board betekent dat ik nog meer keuzes moet maken en op voorhand weet de topic starter ook niet altijd hoe de postings gaan verlopen

kan het verzoek uiteraard wel meenemen om eens met de collegas te bespreken in volgend overleg.

huib
Fijn dat je het overweegt mee te nemen in het overleg.

Ik denk dat de naam projecten wel voor zich spreekt. Zodra iemand de moeite wil nemen een totaal verbouw/opknap/ombouw project van AtotZ wil delen met de rest is het een project. Het project van Pim (zoals hijzelf al aangaf) is een heel mooi voorbeeld. Ook trouwens het topic (weet niet meer wie) van het opknappen van een alp waarbij de vorkpoten opnieuw gepolijst zijn, blok gespoten en alles bijna als nieuw is. Maar ook kleine verbeteringen als Pims mudflap zou ik graag op die plek zien.

Mijn motivatie
Ik heb een aardige tijd besteed aan het lezen van het techniekboard, gewoon alle draadjes doorneuzen. Dat lukt mij niet met het voorsteltopic terwijl daar erg leuke dingen tussenstaan. Voorstellen is kroegpraat in mijn ogen, een alp verbouwen is techniek en die twee zijn nu gemengd.

Misschien komen er meer medestanders en ik wacht rustig op jullie besluit.

Groeten,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline daandus

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2013, 20:33 »
ik gooi kleine verhaaltjes altijd bij het motortype, dan is het mooi vindbaar.

Denk wel dat grotere verbouwingen meestal gepaard gaan met reislust of offroaderij, en ARM is nu eenmaal een ander platform met een andere gemiddelde lezer; misschien geschikter voor wereldreispreparatie en amateurrally-spielerei?
... was ooit lid ...

Offline PimW

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2013, 20:35 »
Meer of minder geschikt maakt toch niet uit. Het is toch gewoon leuk om dit soort topics te lezen.


Offline len_tour

Re: verzoek sub-board projecten
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2013, 20:59 »
ARM is nu eenmaal een ander platform met een andere gemiddelde lezer; misschien geschikter voor wereldreispreparatie en amateurrally-spielerei?

Ik kom een hoop mensen van dit forum tegen op ARM dus wat dat betreft is er een overlap. Ik zie ook een hoop knutselaars op het TA forum en ook een hoop reizigers dus ik denk dat er wel animo is op dit forum. Ik zou het leuk vinden wanneer ik hier de verbouwingen van clubmotoren op een rij kan zien. Zoals de verbouwing van een AT tank voor een wereldreis bijvoorbeeld.... Hmmm misschien moet het een Pimw-Sub-board worden...
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!