Auteur Topic: Transalp 93dKm (2001)  (gelezen 5121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rookie2003

Transalp 93dKm (2001)
« Gepost op: 06 januari 2013, 09:01 »
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum.

Ik overweeg om een 650 te kopen uit 2001 met veel kilometers. Men verteld me dat het goede blokken zijn, maar wat kan ik verwachten met dit blok uit t oogpunt van jullie ervaringen? Ik heb redelijk wat sleutel ervaring, dus dat is niet het probleem.
De 650 is een opknappertje (heeft veel buiten gestaan), en heeft voornamelijk woon werk kilometers gemaakt is me verteld.
Een mooi project voor de komende maanden lijkt me zo.
Doel is om er een aantal mooie tochten mee te gaan maken door Europa, en wie weet verder.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Jeroen
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline Sandra

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2013, 11:50 »
Als je wat verder zoekt vind je ook een transalp met minder kilometers. Over 3 a 4 maanden barst het handelsseizoen weer los en heb je meer keus..... Zeker in deze slechte economische tijd komen er honda's vrij van mensen die er vanwege de financieen vanaf willen.
De blokken zijn idd heel sterk maar met wat minder kilometers zou mijn voorkeur genieten! Ik zou bv  liever een '97er hebben met 60.000 dan een dan een 650 van 2001 met dan een ton of meer op de teller..
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Timy

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2013, 15:23 »
De km's hoeft zeker geen issue te zijn. Heb zelf 2 Alpen over de 100k (waarvan één 650)gereden, momenteel een AT met 127k en een tweede AT met 145k op de tellers.
Kortom: kilometers maken mij de ... niet lauw. Maar de staat/regelmaat van onderhoud is wel belangrijk! Vaak zijn de woon-werk fietsen erg goed onderhouden omdat de bestuurder er van afhankelijk is geweest, dus een pluspunt. Maar blijf wel kritisch kijken, als de prijs aanzienlijk lager is als normaal en je kan dus nog wat verspijkeren kan het de moeite waard zijn.

Op de site staat een lijst met aankooptips, deze is algemeen maar wel volledig.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Waffie

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2013, 15:52 »
het 650 transalp blok is een van de beste motorblokken zo niet het beste motorblok
wat honda in een trandalp heeft weten te plaatsen
goed onderhouden zijn km standen van 200000 geen enkel probleem voor dit model
dus als de prijs goed is zou ik dit zonder twijfel aan durven

maar er is keus genoeg dat wel, maar lagere km standen zijn geen garantie dat er geen problemen zijn te verwachten

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hans Schaap

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2013, 17:59 »
Jeroen,


De kilometers hoeven zeker geen probleem te zijn.
Het 650 blok is zoals eerder gezegd het beste blok wat er in de alpenserie heeft gezeten.
Wanneer de motor zijn regelmatige onderhoud heeft gehad en er normaal mee omgegaan is is de kans op problemen klein.


Belangrijk is dat je eerst kiest wat voor motor jij wilt hebben en dan zoek je een exemplaar wat jou aanstaat en binnen jouw budget past.
Een hoge km-stand schrikt veel mensen af waardoor de prijs lager zal zijn.


Een 600 is een heel andere motor in de eerste plaats qua uiterlijk maar ook qua motorblok. Dat is niet verkeerd of slechter maar anders, en dat is een keuze.


Ik heb allebei de modellen staan ( niet voor verkoop) dus als je wilt vergelijken ben je van harte welkom.


Groet Hans

PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline rookie2003

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari 2013, 22:44 »
Hoi Timy, Waffie, Sandra en Hans,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog een ontmoeting met de transalp plannen om haar eens goed te inspecteren. Het is een interessante prijs, en jullie (samen met de zoekresultaten op het net) hebben me overtuigd dat t blok potentieel in goede staat zou moeten kunnen zijn. Ook neem ik in overweging om de of een aanschaf uit te stellen tot een later tijdstip. Ik heb al twee twee wielers waar ik mee uit de voeten kan, maar de wens tot meer avontuurlijke tochten inclusief offroad is zeer groot. Racer eruit, een TA terug.
Ik ben al een met de auto (lada niva) naar zuid Jordanië gereden, een dergelijke tocht op de motor lijkt me indrukwekkender en belevenisvoller. Maar goed, eerst maar eens Europa door op een alp.
Samen met de maat hebben we ontelbare passen op de racer gereden, prachtig maar niet ideaal. Ik hou van de power, maar voor het betere stuurwerk lijkt me een alp mooi. Zwaarder is zeker niet altijd beter.....
En daarbij lijkt de alp toch wel erg geschikt voor.
Nogmaals bedankt,

Jeroen.
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline Hans Schaap

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2013, 01:36 »
Jeroen


Meer is inderdaad niet altijd beter.
Zelf rijdt ik regelmatig als voorrijder in een groep die verder uit racers bestaat,
Wij zoeken dan altijd het buitenland op ( bergen en bochten)
Zolang er bochten zijn ben ik op de Alp superieur, op de langere rechte stukken komen de jongens met >100 pk snel weer bij.
Met een racer in de bergen is leuk maar als de bochten korter worden is een allroad type leuker.
De Alp doet het goed en is ook goed betaalbaar.


Veel succes met het te nemen besluit.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline rookie2003

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2013, 10:03 »
Na wat wikken en wegen heb ik besloten niet te gaan voor de desbetreffende alp. Ik heb de motor nog eens goed geïnspecteerd, en kwam tot de conclusie dat deze z'n geld niet waard was. De staat is zo slecht dat er geld bij moest. Wat een beetje daglicht toch niet doet ;)
Jammer maar helaas.

De zoektocht wordt vervolgd... naar bijvoorbeeld iets wat hier op lijkt (of na ombouw op zou kunnen lijken)
Zoals het op de betreffende site wordt genoemd: "de uberalp"  ;)



gr, Jeroen
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline V-Twin

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2013, 11:24 »
..... De zoektocht wordt vervolgd... naar bijvoorbeeld iets wat hier op lijkt (of na ombouw op zou kunnen lijken)
Zoals het op de betreffende site wordt genoemd: "de uberalp"  ;) 

Hallo Jeroen op welke site is dat?

Offline The Headless Horseman

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2013, 13:16 »
Bekende Alp Jeroen  :) Ooit in Belgie verbouwd, daarna in NL ingevoerd en afwisselend enige tijd doorgebracht in Utrecht, Terneuzen en Amsterdam. Waar hij nu huist weet ik niet  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline rookie2003

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2013, 18:55 »
Hallo Jeroen op welke site is dat?

Ha v-twin,

Late reactie maar bij deze het adres:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7286.0;wap2
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline rookie2003

TA '95
« Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2013, 18:58 »
En nog dit...
Komend weekend ga ik een alp uit 95 bekijken  ;D
Heb er zin an!

Iemand nog tips, specifiek voor dit model?
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline rookie2003

Trotse eigenaar..
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2013, 10:20 »
En sinds gisteren de trotse eigenaar van een '96-er TA  :))   ;D  :o  >:D
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline Peter_Winsum

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2013, 11:07 »
Ha, van harte en alvast sterkte, want je hebt het virus te pakken!  ;D ;)
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline rookie2003

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2013, 11:12 »
Ha, van harte en alvast sterkte, want je hebt het virus te pakken!  ;D ;)

Inderdaad, ik was al besmet, maar nu met de TA-variant  :o

Vanmiddag staat er nog een rit op het programma van Ens (Emmeloord) naar Schijndel. Wordt een koude bedoeling..
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline The Headless Horseman

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2013, 13:49 »
Gefeliciteerd Rookie, en fijne kilometers gewenst  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline rookie2003

Re: Transalp 93dKm (2001)
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2013, 00:00 »
Nog ff 2 fotootjes bijgevoegd  ;D
Alp in de sneeuw..
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v