Auteur Topic: Benzine lekt uit luchtinlaat  (gelezen 2427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sjoerdp

Benzine lekt uit luchtinlaat
« Gepost op: 17 maart 2013, 16:34 »
Hoi!

Omdat ik wat problemen had met het haperen van m'n Transalp (inhouden etcetera) heb ik (met hulp) de carburateur los gehaald, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

Na het terugzetten en het starten lekte er echter ontzettend veel benzine uit de luchtinlaat. Daarna hebben we de carburateur weer eruit gehaald en open en dicht laten doen door iemand die er wel meer in elkaar heeft gezet.

Alleen het probleem persisteert nog steeds. Bij het starten komt er na een paar seconden een golf van benzine uit de luchtinlaat.
Als ik in de benzineslang (toevoer naar carburateur) blaas dan hoor ik dit in het luchtfilterhuis.

Iemand ideeën?

Offline Petrus

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2013, 16:53 »
Heb je niet de bezine toevoerslang omgewisseld met de carb ontluchting? Diameter is ongeveer gelijk, routering is wel anders...

Offline Brombeer

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2013, 18:06 »
..of er blijft een vlotternaald hangen..?

(hopelijk heb je ze wel gemonteerd)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline sjoerdp

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2013, 23:51 »
De vlotternaalden hebben we gecontroleerd door in het slangetje te blazen en de carburateur ondersteboven te houden, ze lijken goed af te sluiten.

Daardoor lijkt het ook waarschijnlijk dat de slangetjes van de ontluchting en benzineaanvoer goed aangesloten zijn. Wat Brombeer zegt lijkt echter wel heel erg bij het probleem te passen...

Offline chaos

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2013, 07:26 »
vlotter lek?

Offline Brombeer

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2013, 22:48 »
Nieuws hier..?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline sjoerdp

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2013, 23:44 »
vlotter lek?
De vlotters zijn niet lek. Iemand nog tips wat we kunnen langsgaan?

Offline Oldtimer

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2013, 08:28 »
Hoe je het ook keert of draait, de benzinetoevoer wordt niet gecontroleerd afgesloten.
Ik ga met Brom mee voor de vlotternaalden. Ze zullen misschien wel sluiten op een bepaald moment maar zeker niet direct na het starten.
De enige mogelijkheid die nog over blijft zou dan druk op de aanvoer van benzine zijn, (druk ipv vacuum op de benzinekraan)  maar is zeer onwaarschijnlijk.
Er is verder geen enkele andere verklaring voor het uitstromen van benzine als de boel goed in elkaar is gezet..

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2013, 23:00 »
Een vlotternaald is een heel gevoelig en bedrieglijk dingetje. Hij heeft een rubber neusje. Als daar ook maar een begin van een groefje (waar die op de zitting sluit) te zien is, kan hij lekken. Maar, als het echt je inlaat uit komt stromen, kan het bijna niet anders dan dat er ene blijft open staan.

Kun je die vacuumtoestand op die tankkraan op één of andere manier overbruggen? Bij een gewone open/dicht  kraan kun je die open zetten. Normaalgesproken zal hoe dan ook, als de vlotterkamer zich gevuld heeft, de brandstoftoevoer stoppen d.m.v. de vlotter- en naald. Blijft die vlotternaald echter 'open staan' dan zal hij de vlotterkamer doen overlopen, meestal gewoon via het slangetje onderaan de motor. Eigenlijk loopt dan gewoon je tank leeg. (teiltje erbij dus!)
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2013, 23:18 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline len_tour

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2013, 23:50 »
mochten jullie de test van brom willen doen, de methode om je vacuum te omzeilen.

http://www.akhara.com/nc30/fueltapmod/index.html

Is weer terug te draaien.

Succes Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Brombeer

Re: Benzine lekt uit luchtinlaat
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2013, 23:19 »
Ik heb mijn eerdere post iets aangepast, daar stond namelijk een tegenstrijdigheidje in.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin