Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Projectje voorkant Alp aanpassen

(1/5) > >>

len_tour:
Ik loop al een tijdje te kijken naar allerlei rally-ombouw projecten en ben rustig aan maar eens begonnen. Het zal een lang project worden en ik wil blijven rijden dus wanneer ik  geld over heb doe ik een stukje en wacht weer ff tot het volgende aangepakt kan worden.

Ik heb bij Ad een paar oude zijkappen gehaald en die ga ik eerst verbouwen zodat de alp wat slanker en hopelijk lichter wordt. De knippers gaan er uit en de ventilatiegaten worden groter. Ik wil meer ruimte tussen plastic en valbeugel en hopelijk door de grotere gaten minder hitte of meer verdeelde hitte tegen mijn benen.

Vandaag maar eens begonnen de boel los te halen en kijken wat de schade is. Verder wou ik een cross-spatbord monteren.

Mijn valbeugels zijn niet helemaal op hun taak berekend dus ik zal er verstevigingen in moeten lassen.

Deze hoeken horen haaks  :-\


Hierdoor is al 1 zijkap lichtelijk stuk.  Er is een bevestiging van het knippertje kapot en er zit een scheur in zowel de topkuip als de zijkap.


Spatbord dus. Ik ga het vastmaken op de twee schroefjes waar het afdekplaatje aan hangt maar loop direct tegen een klein probleem aan. De Km-tellerkabel en de remleiding zitten een beetje in de weg. Dat word dus iets lager.


Plaatje maken dus



En dan is het zoiets? Oh ja ook nog ff kleine knippers geprutst, het is het nog niet helemaal maar het werkt en ik kan rijden zonder zijkappen en de knippers werken


Ik vraag me wel af hoever mijn wiel komt bij maximaal inveren. Zou zonde zijn wanneer ik mijn best doe een voorwiel blokkade, door een volgelopen spatbord, te voorkomen om vervolgens bij een leuke bult/kuil alsnog over mijn stuur te vliegen omdat het spatbord niet hoog genoeg zit. :o

Maar daar zullen jullie vast meer over weten  ::)

PimW:
Je wiel zal niet blokkeren hoor je hebt ook nog die stalen bracket tussen de poten zitten.

Maar als je een beetje kuil rijd zit je wel tegen het spatbord gok ik. Remleiding heb ik verlengd en toen meteen langs links recht omhoog en pas bij de bovenste kroonplaat laten oversteken.
Dan win je wat.

Km teller kabel kon er nét langs, maar die gaat er nu alsnog af en word vervangen door een magneet en sensortje. Die kabel komt ook wel eens knel tussen je valbeugel en dan issie kapot...

len_tour:
Kijk waardevolle tips. Ik kan geloof ik nog een stukje omhoog maar dan moeten de knippers op de 'AT' positie. Ach, die kant moest het toch zo'n beetje op. Langere staalflex staan op de wishlist. Ik ga nog ff broeden.

Het eerste kuipdeel is al grofweg in vorm. Binnenkort piccies

PimW:
Ga je hem nog verhogen of aan een andere vork? Dan kun je meteen opmaat kabels nemen...

len_tour:
Verhogen en dat soort zaken nog niet.

Wat ik wil doen.

uiterlijk:
Cross-spatbord (moet opnieuw ivm te laag hangen)
Dubbele koplamp en dus een nieuwe topkuip maken.
Zijkappen aanpassen knippers verplaatsen (al een eindje op weg)
Risers
Gereedschap buis
Velgen verven
vorkpoten polijsten (nu ranzig)
Goeie handkappen
Valbeugels verstevigen
Misschien Alu koffers maken
Spatlap bij monoshock

eventueel andere tellers en gewei allumimimum

Techniek/onderhoud
Voorvorkolie vervangen evt  progressieve veren
iig remolie vervangen en bij financiele meevaller stalen remleiding
Koppen vervangen door opgelapte (nieuwe klepseals en kleppen ingeslepen) exemplaren van mijn ruilblok
Linksysteem smeren

En dan ben ik wel een jaar verder denk ik. Het kan sneller wanneer het geldschip bij mij aanmeert  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View