Techniek > Honda XLV750R

Restauratie in progress... einde in zicht?

(1/7) > >>

Two Plugs:
@ Allen,

Laatste loodjes wegen het zwaarst... maar voor de eerste keer in 5 jaar heeft de XLV weer gelopen. Niet de zwarte RF, maar mijn rode HRC.
Maar... uno grande problema.

De kleppen van de achterste cylinder werken top. Compressie is dik in orde.
Maar... de voorste cylinder hapert. De kleppen blijven namenlijk open staan. Het is nét alsof de kleppen 'dieper' zijn komen te liggen.

Het blok is natuurlijk helemaal gedemonteerd geweest voor het opnieuw spuiten, maar wat kunnen we over het hoofd hebben gezien?

Advies is welkom...  :(

Waffie:
 de hydraulische klepstoters zijn vervuild (sludge)  waardoor ze niet sluiten (maar dat wist je al)

vernieuwing is vaak de enige oplossing

Two Plugs:

--- Citaat van: Waffie op 21 maart 2013, 18:14 --- de hydraulische klepstoters zijn vervuild (sludge)  waardoor ze niet sluiten (maar dat wist je al)

vernieuwing is vaak de enige oplossing

--- Einde van citaat ---

Tnx Ad, hadden we idd niet aan gedacht. Als dit het is... Nadeel... voor het vervangen van de klepstooters moet wél het hele blok d'r weer uit... Nuja, als dat idd het geval is, teken ik er direct voor.
Wordt vervolgt.

Two Plugs:
Je was erg warm, Ad!  ;D

De hydraulische klepstoters bleken de boosdoener. Niet omdat ze vervuild waren, maar toch meer slijtage lieten zien dan we oorspronkelijk hadden gedacht. Nu dat het blok weer helemaal in elkaar zit, met nieuwe pakkingen, noem maar op, openbaarde zich het probleem meer nadrukkelijk en zakten de kleppen te diep weg. Resultaat... Compressie... Zero.

Die nieuwe klepstoters blijken overigens nog gewoon verkrijgbaar (wel backorder, inmiddels binnen én gemonteerd). Klepstoters van de voorste cylinder vernieuwd, compressie is nu 0.3; waar het volgens het werkplaatshandboek tussen 0 en 1,2 moet zijn. Dus gewoon goed. Hebben puur preventief ook de klepstoters van de achterste cylinder vervangen.

Two Plugs:

--- Citaat van: michel1969 op 06 juni 2013, 22:49 ---hoi two plugs, een maat van mij is bezig met het XLV blok maar de koppakking is eigenlijk niet verkrijgbaar.
waar heb je jou pakking gekocht??

grt michel

--- Einde van citaat ---

Had ik nog liggen, Michel, dat was mijn geluk... Heb ooit voor 800,- een 3e XLV uit Limburg gehaald en daar zat een volledige pakkingset bij. Die XLV vervolgens doorverkocht (ergens in Doesburg terecht gekomen, vond 'm toch te mooi om als loop-sloop motor te gebruiken) maar de pakkingset gehouden.
Mocht de nood hoog zijn... gewoon de oude pakking als mal gebruiken, en bij de automaterialenzaak pakkingpapier halen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View