Auteur Topic: Welke koffers?  (gelezen 4132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hotel 317

Welke koffers?
« Gepost op: 02 april 2009, 21:26 »
Heb op de motorbeurs een kofferset gekocht in Enduro opstelling. Wil zeggen aan de uitlaatkant een kleinere koffer zodat  uitlaat+kleine koffer evenveel uitsteken als grote koffer.

Niet het resultaat wat ik had verwacht...



Rechter en linker bracket zijn zowel symmetrisch, en plaatsen de koffers op zo'n manier dat ze niet bij de uitlaat in de buurt komen (had ik niet kunnen ruiken). Resultaat is dat m'n twin er serieus voor schut bijrijdt.

Ik ga proberen één koffer om te ruilen, maar wil toch even vragen aan de mensen hier:

Twee kleine koffers en "de rest" achterop binden? of toch twee grote koffers omdat spul vastsnoeren in de praktijk niet / veel moeilijker werkt?

Dank!

bobby templier

  • Gast
Re: Welke koffers?
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2009, 21:38 »

Offline henkiehaag

Re: Welke koffers?
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2009, 22:03 »
Ik zou voor twee kleinere gaan, moet je maar eens bekijken hoeveel je nog op die twee koffers kwijt kan, overdwars.

En je bent een stuk smaller!
En het ziet er mooier uit.

succes met je keuze, mooie koffers!

groeten van Henk

Offline Hotel 317

Re: Welke koffers?
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2009, 22:25 »
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/02/1238700220-720.jpg[/img]

Dump de givi koffer in een greppel en we praten verder  ;D. Maar ik zal aannemen dat je twee grote koffers bedoelt?

Offline The Headless Horseman

Re: Welke koffers?
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2009, 22:29 »
Ik zou ook kiezen voor 2 smalle koffers, 2 brede maakt de motor ongelooflijk breed.

Maar alles is natuurlijk afhankelijk van de bagage die je mee wilt nemen  :-\
Gooi je spul eens op 1 hoop en pak het dan in. Je hebt nú de kans, je hebt beide type koffers paraat, om te zien hoeveel ruimte je écht nodig hebt.

Wat ik vreemd vind is dat MDI (daar heb je gekocht neem ik aan ?) je tóch wel fout heeft geinformeerd  :-\
Imho is het H&B rek voor een Twin idd. symetrisch (in tegenstelling tot de rekken voor de Alp) en daar horen dus 2 dezelfde maten koffers aan.

Wel prachtig mooie koffers die H&B  8)

Succes en groeten,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Nikotech

Re: Welke koffers?
« Reactie #5 Gepost op: 02 april 2009, 22:30 »
Kan het op de foto niet geheel goed beoordelen. Maar het sterk het idee dat de koffers vrij hoog zitten. Ik hou ze eerst een een stukkie laten zakken zodat de bovenkant koffer gelijk komt aan de boven kant buddyseat.
Ik ook wel zo handig wanneer je er wat overdwars op wilt binden.

En .... zo lelijk is het nu toch ook niet ???    Zakken die handel !!
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Hotel 317

Re: Welke koffers?
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2009, 05:54 »
De koffers zijn K-wing en kunnen niet worden versteld (zonder een breed scala aan adapters). Ze zitten niet "te hoog" , maar eerder "te ver naar voren". Ik heb nog niet in de praktijk getest, maar maak me idd zorgen dat m'n duo d'r benen niet normaal kwijt kan als ik er ook opzit (wel zo handig).

En wat ik mee wil nemen?  duo, tent, kleding voor 5 dagen, misc.  kampeerspul, eten+drinken, etc.

klik.

Offline I'm a gone man...

Re: Welke koffers?
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2009, 09:00 »
Tééring wat een grote koffers  ;)
Ik heb nog niet gelezen hoe groot de inhoud is, maar uit eigen ervaring zeg ik dat voor de zijkoffers 40 liter een prettige inhoud is als je met z'n 2-tjes op vakantie gaat + kamperen. Er is dan wel nog de behoefte aan een grote topkoffer (bij voorkeur 50 liter) waar je zelfs nog wat bovenop zou kunnen binden... En een tanktas uiteraard  :D
Ga je op vakantie zónder kamperen dan mag het allemaal ietje minder zijn... zo rij ik nu rond met de originele Honda kofferset met twee zijkoffers van 36 liter en de topcase van 45 liter... Kamperen doen we al een tijdje niet meer... de leeftijd hè...  :))

Offline NiCoAT

Re: Welke koffers?
« Reactie #8 Gepost op: 03 april 2009, 09:11 »
Gewoon 2 x 29ltr en als je dan nog spullen over hebt een tassie op de bagagedrager.
Reizen is met minimale spullen maximaal genieten, toch????? ;D
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Brombeer

Re: Welke koffers?
« Reactie #9 Gepost op: 03 april 2009, 21:18 »
..Reizen is met minimale spullen maximaal genieten, toch????? ;D...

Psiessss!  8)

Ik heb tegenwoordig 2 15L. softpacks. Lekker 'Light' en valt zacht.. ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Bono

Re: Welke koffers?
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2009, 22:39 »
Ik ga mee met het verhaal van Nikotech. Naar mijn idee (smaak) zitten ze te hoog. Maar ja, je geeft aan dat het nogal ingewikkeld is door de constructie en dat je denkt dat ze te ver naar voren zitten. Dat valt moeilijk te bepalen op de geplaatste foto. Dus even testen in de praktijk met je duo. Misschien valt het mee. En als het echt niet anders kan, zou ik gaan voor een kleinere set.
-- Han --

Offline Bono

Re: Welke koffers?
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2009, 22:41 »
Psiessss!  8)

Ik heb tegenwoordig 2 15L. softpacks. Lekker 'Light' en valt zacht.. ;)

Dat klopt, maar je kan er geen patat of kroketten in bakken!  :angel:

(Bobby, wel opletten hè!  ;))
-- Han --

bobby templier

  • Gast
Re: Welke koffers?
« Reactie #12 Gepost op: 04 april 2009, 08:44 »
Dat klopt, maar je kan er geen patat of kroketten in bakken!  :angel:

(Bobby, wel opletten hè!  ;))
2 keer 38 liter frituurvet  :D :D
ruimte zat :P
breed 120 C:-)