Auteur Topic: Remcylinder + reservoir voor van een jongere alp (>'94) op een '92?  (gelezen 1037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonas

Sinds ik mijn remcylinder voor heb ontlucht en de remvloeistof heb vervangen van mijn '92-er alp blijft het rond de rand van het vliestof reservoir en de ontluchtingsnippel licht vochtig. Nou viel het mij op dat bij een iets jongere alp op de remcylinder geen ontluchtingsnippel zit. Is zo'n cylinder met reservoir ook te gebruiken op mijn alp?

Het lijkt me dat deze nieuwe constructie dus beter in elkaar zit omdat die geen ontluchtingsventiel nodig heeft. Of is dat een gekke gedachte? Of zit er wellicht toch wel een ontluchtingsnippel op, maar heb ik daar overheen zitten kijken?

Offline PimW

Je haalt wat zaken door elkaar denk ik.

Er zit inderdaad verschil tussen de rempompen. Maar wil jij van jouw rempomp af of van het zweten? Als het reservoir vochtig blijft kan de seal niet goed zitten of misschien een beetje vuiligheid ertussen. Sealtje kan ook stuk zijn.

Het ontluchtingsventiel zou gewoon dicht moeten zijn, hier zit geen seal.

Ervanuitgaand dat je de boel heel goed schoongemaakt hebt en het terug blijft komen, want in het ontluchtingsnippel blijft wat vloeistof zitten wanneer je hem dicht draait. Dit kan er later nog een beetje uitkomen.

Offline Brombeer

Zorg dat je het reservoir niet te ver vult. Hiervoor zijn markeringen op, of anders in het reservoir gemaakt.

Remvloeistof lost makkelijk op in lauw-warm water. Daar kun je wat mee.

Aan de binnenkant van het deksel en het rubber zit altijd wat remvloeistof als je het los haalt. Zet je het weer zo terug, krijg je die zweetranden. Even eraf nemen en in warm water spoelen, droog maken. Contact randen van reservoir schoonvegen. Terugplaatsen. Geen zweet meer.

Zoals Pim zegt, in die nippel blijft wat vloeistof achter. Afdekdopje en nippel spoelen met overvloedig lauw water, nippel en dopje (voorzichtig!) uitblazen. Dopje terug erop. Geen gezweet meer.

NB: dat nippeltje hoeft NIET heel erg vast gedraaid te worden. Handvast, en een beetje!

Dus, nog even aan de afwas, zou ik zeggen  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin