Blijkbaar heeft dropken maar één cdi.
Je kunt ook eerst alleen de tellerkabel losdraaien onder de teller en een meter lopen met dat ding. Draait de binnenkabel niet, dan aan de binnenkabel trekken. Als je hem eruit kunt trekken is die gebroken.
Anders zit die of vastgeroest, of het kunststof wieltje in de opnemer in het wiel is defect.
In het eerste geval moet je de kabel uit de opnemer bij het wiel trekken voor nader onderzoek. Je kunt de binnenkabel vanaf de wielkant uit de buitenkabel trekken. Als het één stuk is wat soepel kan draaien in de buitenkabel, is waarschijnlijk de aandrijving in het wiel kapot. Dit komt vrij regelmatig voor, zeker bij de motoren met levensjaren/kilometers. Om daarbij te komen moet het wiel eruit, maar tegen die tijd hebben we allang weer wat meer van je vernomen
Ik geloof dat je de werking van iets als een toerenteller (of je temperatuurmeter bijv.) kunt testen door hem aan massa kort te sluiten. Dan moet de naald uitslaan tot maximum bereik als blijk dat de meter naar behoren werkt en de oorzaak elders gezocht moet worden. Maar, misschien moet je dat eerst even precies aan je dealer vragen...
Succes,
Bromz