Auteur Topic: knipperlicht achter bout losmaken  (gelezen 1169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The dude

knipperlicht achter bout losmaken
« Gepost op: 10 april 2013, 20:37 »
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Bij het monteren van een kofferrek moeten ook de achterlichten losgemaakt worden en op het koferrek bevestigd worden. Nu heb ik het achterlicht losgehaald, maar er zit een bout op die maar niet los wil gaan. Als ik er een sleutel op zet, blijft hij doordraaien maar komt niet los van de schroefdraad. Zie foto. Oorzaak is dat niets de schroef waar de bout op zit tegenhoudt, de schroef kan blijkbaar in het plastic van het knipperlicht ronddraaien.

Weet iemand hoe ik deze bout - en het ijzeren plaatje dat de bout op zijn plaats houd- los krijg? Alvast bedankt!

Offline The Headless Horseman

Re: knipperlicht achter bout losmaken
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2013, 21:01 »
Tja, je zult dat pijpje op e.o.a. Manier vast moeten houden. Of proberen het hele plastic geval in de bankschroef en hopen dat hij dan niet doordraait, of aan de andere kant iets in het pijpje meppen waardoor je 'm vast kunt houden.

Spuit iig een druppel WD40 oid op de schroefdraad, dat smeert een beetje  :)

Als je het eenmaal los hebt zul je het pijpje waarschijnlijk weer opnieuw vast moeten lijmen in het plastic.

Succes met de klus  8)

Gr.
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline rookie2003

Re: knipperlicht achter bout losmaken
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2013, 21:06 »
Ik heb zelf het achterlicht nog niet losgehad. Heb zojust even bij mijn alp gekeken, je hebt eigenlijk niets om vast te houden.
Wellicht kan je dit proberen: WD40 aanbrengen, tijdje laten inwerken. Nog eens proberen..

Wat rigoreuzer:
Ik zie dat een deel van de bout uitsteekt. Miischien kan je die wat inzagen. Daarna grote schroevedraaier erop + ringsleutel, en nog eens proberen.

Of een tooltje dat het gat fixeert.


Misschien heeft iemand een ander beter idee.
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

Offline The dude

Re: knipperlicht achter bout losmaken
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2013, 20:08 »
Yes, gelukt!

Eerst heb ik m een nachtje in de WD40 gezet, dat helpt altijd  :P
Daarna een gaatje geboord in het plastic en het pijpje dat daarin zit en daar een schroef ingedraaid om de boel vast te houden. Bij de eerste poging schoot de bout al los  ;D

Meteen weer geleerd hoe het achterlicht in elkaar zit, zie foto. Belangrijk is vooral het rubbertje dat ervoor zorgt dat er geen water in de lamp komt. Dit had ik bij het lomp lostrekken van de draadjes helemaal achterin het pijpje doen belanden, wat het draadje terugstoppen best lastig maakt. Sowieso geldt dat je beter het draadje onder het zadel los kunt maken  ;)

Offline rookie2003

Re: knipperlicht achter bout losmaken
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2013, 20:28 »
It's nice when a plan comes togheter  8)
Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v