Denk dat ik een slecht Karma heb. Maar bij mijn eigen motor begon een jaar geleden deze klacht, vanaf toen op die van mijn broer gereden. En nu weer aan mijn eigen Transalp begonnen met sleutelen. Mbt mijn broer zijn motor, die reed tot zondag jl prima, niet inhouden en ineens op 1 cilinder. Toerenteller ok, gisteren weer gestart en liep netjes op 2 cilinders. En die van mij natuurlijk ook weer.CDI gewisseld bij mijn broer zijn motor, maar toerenteller bleef het doen. Nu maar gaan rijden tot storing weer optreed en kijken of CDI wisselen dan verschil geeft bij warme motor.
Een jaar geleden, toen mijn Transalp in ging houden na even gereden te hebben. ( Gelijk de klacht nu ook. ) Nieuwe originele CDI's gekocht. Mijn broer zijn bobines op die van mij gezet. En geen verschil. Bij Ad heb ik mijn eigen voorste bobines naar achter geplaatst, geen verschil. Ook de nieuwe CDI's getest, zijn ok.
Ik zou willen weten hoe de CDI en bobines hun impuls krijgen, denk dat ik daar moet zoeken. De pick up coil, dat is in het blok ingebouwd ? En stuurt dat een signaal naar de CDI en gaat vanaf daar een signaal naar de bobines ? Ik probeer op internet info te vinden hierover.