Auteur Topic: Inhouden en afslaan xl 600  (gelezen 9793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Inhouden en afslaan xl 600
« Reactie #30 Gepost op: 03 augustus 2013, 23:03 »
Nu mijn schone carb erop gezet en de motor loopt nu ook prima. Dus toch een brandstof probleem geweest. Wat de elektra betreft, ik weet het niet. Misschien toch de massa contacten die opgeschuurd zijn. Met wisselen van de cdi, pick up coil, bobine en bougie was niets direkt erna beter. Dus de kans dat de achterste cilinder tzt toch weer gaatstoren blijft bestaan. Het wisselen van de carb gaf wel gelijk effect. Dus nu maar de duurtest.

Petrus64

  • Gast
Re: Inhouden en afslaan xl 600
« Reactie #31 Gepost op: 04 augustus 2013, 10:17 »
jee Marco, je hebt idd wel pech met je speeltjes :-\

Re: Inhouden en afslaan xl 600
« Reactie #32 Gepost op: 05 augustus 2013, 17:54 »
 :D ja. Petrus en ik kennen elkaar omdat we beiden een klassieke Jeep Grand Wagoneer rijden. Daar is bij mij een uitbestede volledige V8 motor revisie totaal misgelopen. Een ander bedrijf is nu opnieuw bezig en ik hoop misschien zaterdag de motor in te kunen bouwen. 1 onderdeel houdt al een maand alles op. Al met al bijna twee jaar bezig met dat blok. Dan ook een gloednieuwe Mercury buitenboordmotor die na aanschaf vrijwel gelijk weer ter reparatie kon. Kan zeggen dat al mijn drie voertuigen nu uiterst zuinig in brandstof verbruik zijn.

Petrus64

  • Gast
Re: Inhouden en afslaan xl 600
« Reactie #33 Gepost op: 05 augustus 2013, 20:32 »
Hahaha ja dat kan ik echt wel in je waarderen, dat je altijd rustig en positief blijft.   :D

Offline fdmv

Re: Inhouden en afslaan xl 600
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2013, 13:01 »
Hoi,

Onlangs een draagbreuk gehad in de draadboom, tussen de CDI en bobine's.
Kwam naar voren bij een bepaalt toerental.
Luchtfilter wel schoon?

Frans

En ook mijn Transalp uit 94, de XL 600 V,  heeft deze kuren. Eerst alle andere Topics gelezen, maar allemaal net iets anders. Loop al een tijdje te klooien eraan.

De storing. Koude start, prima. Loopt mooi. Na een paar honderd meter begint hij in te houden. Dat wordt steeds hardnekkiger. Maar doortrekken doet hij wel. Vonk op alle bougies. Dan op 1 cilinder lopen, geen vonk op achterste cilinder. En de motor smoort als je nu het gas opentrekt.

Gedaan.
Nieuwe originele Honda CDI's
Choke kabels goed schoongemaakt.
Vacuum schuiven carb gecontroleerd.
Massa nagekeken en schoongemaakt.
Membramen benzinekraan vernieuwd.
Vacuum slangen bekeken.
Bougies bekeken.
Compressie is 13 a 14 op beide cilinders
Bobines gewisseld.

Ik word er gek van. Met een proefrit reed ik zondag samen met mijn broer, hij op een andere Transalp. En prompt loopt die van hem nu ook op 1 cilinder. Net die van hem weer gestart, loopt nu op 2 cilinders stationair. CDI's gewisseld maar toerenteller bleef netjes werken. Nu eens kijken of ie van hem ook gek gaat doen als de motor warm gereden is.

Iemand een idee ? Ik focus me op het feit dat de storing komt als de motor maar een beetje warm is. En ik denk elektrisch. Eerst nu en dan geen vonk en na wat langer rijden helemaal geen vonk. Dus iets waar stroom doorheen gaat en warmte ontwikkeld.