Auteur Topic: EHBO gezocht voor me Hobbelpaard  (gelezen 927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zoonlief

EHBO gezocht voor me Hobbelpaard
« Gepost op: 18 april 2013, 16:50 »
Ik heb al sinds een tijdje problemen met me brommer, wat gebeurt is dat tijdens het rijden verliest de motor vermogen, zelfs met vol gas erop loop het toerental tergend traag op en zodra hij rond de 4k toeren komt dan begint de motor een partij te brullen. Als ik tijdens een van deze episodes moet stoppen bij een stoplicht of iets anders dan slaat de motor direct af.

Ik heb al een fles van die carburateur reiniger in gegooid, laten staan en week later mee gereden dit was na de NH-rit en geen problemen meer gehad sindsdien tot gisterochtend. Toen begon het gedonder weer opnieuw.

Dus gaarne wat advies over wat na te kijken, wil de Frieslandrit niet missen

MvG,
Gerrit
Realiteit is de illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.

Het staat geschreven en gedrukt ge mot krabben waar het jukt.

God schiep mensen en dieren. Behalve politie en officieren. Deze creaturen, schiep de duvel in zijn vrije uren!!!

Offline Zoonlief

Re: EHBO gezocht voor me Hobbelpaard
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2013, 19:46 »
klein update op het voorgaande bericht

na wat nader onderzoek is gebleken dat twee borgmoeren van de uitlaat op de voorste cilinder zijn los getrild tijdens het rijden en dus verdwenen zijn waardoor nu de uitlaat valse lucht trek en waarschijnlijk ook dus zijn compressie kwijt is. Dus ik ga de uitlaatpakkingen vervangen en weer opnieuw vastzetten. Tevens hebben we in de tank gekeken naar enige vorm van vervuiling en hier hebben we niks gevonden.  Ook hebben we naar de carburateurs gekeken en losgedraaid en blijkt dat er een nihil beetje vuiligheid in zit. Wel hebben we gevonden dat er een van de schroeven van de vacuumdeksels is afgebroken. Deze word ook vervangen.

Zijn er nog andere dingen die jullie kunnen bedenken waar het voorheen genoemde probleem door kan ontstaan.

MvG,
Gerrit
Realiteit is de illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.

Het staat geschreven en gedrukt ge mot krabben waar het jukt.

God schiep mensen en dieren. Behalve politie en officieren. Deze creaturen, schiep de duvel in zijn vrije uren!!!