Auteur Topic: conti trailattack 2  (gelezen 6263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

conti trailattack 2
« Gepost op: 19 april 2013, 23:38 »
De TA 2 is op een KTM 1190 aan stukken gegaan op een vermogenstestbank. De reactie van continental hierop is dat de band hier niet voor is gemaakt en dat hij na een run op een testbank sowieso vervangen moet worden..... hoe vreemd is dat? Wie vervangt in vredesnaam zijn achterband na een testbankrun ::) Dit lijkt mij nog niet echt goeie reclame voor de nieuwe TA2. Doe je een beetje voorzichtig Bernard C:-)
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: conti trailattack 2
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2013, 00:23 »
Alleen van de naam al schiet ik in de lach  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline mauppie

Re: conti trailattack 2
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2013, 09:20 »
Of de KTM aan stukken gegegaan ;D
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Marcel T

Re: conti trailattack 2
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2013, 10:46 »
Huh, raar verhaal. Continental kan hier toch niet mee wegkomen?

Zelf meegemaakt of ergens gelezen? Plaats in het laatste geval een linkje aub, ik ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline xrvtuur

Re: conti trailattack 2
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2013, 11:22 »
verhaal staat in de test van de nieuwe motoplus, nr8. bij de rijtest van de ktm 1190
Varadero SD02  2004

Offline V-Twin

Re: conti trailattack 2
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2013, 13:32 »
verhaal staat in de test van de nieuwe motoplus, nr8. bij de rijtest van de ktm 1190

Volgens marketers doet Volkswagen goede zaken met z'n drie letter uitingen, die blijven goed bij de mensen hangen GTI, TSI, GTD, DSG etc etc
Conti zou kunnen gaan voor KUT band ipv TA.

Offline Waffie

Re: conti trailattack 2
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2013, 20:45 »
 alle grootte banden fabrikanten verbieden uitdrukkelijk het gebruik van de band dmv een dyno testbank
 en wijzen ten gevolgen hiervan ook iedere claim af.
net zoals iedere klant die zijn motorfiets aanbied voor een dyno run dit ook geheel op eigen risico doet .

om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.
er is geen enkele praktijk situatie die overeenkomt met de wijze waarop een dyno run uitgevoerd wordt

zo isde rolweerstand is anders alsmede de luchtweerstand
banden gaan stuk als ze gewoonweg te heet worden en dat gebeurt enkel door slip en wrijving

in het verleden is iets dergelijks ook voorgekomen met de pilot power 2 ct en dat had grootte gevolgen al waren de omstandigheden zeer discutabel


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: conti trailattack 2
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2013, 21:02 »
bekijk de foto eens in Moto+.... het is ook niet zo dat er een klein stukje van de band af is. Als ik een KTM1190 zou hebben dan zou ik me nu toch echt zorgen maken over hoelang je 250 kmpu kan rijden met een conti KUT op zuid italiaans asfalt hartje zomer....
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: conti trailattack 2
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2013, 21:51 »
Mja ook weer niet zó lang want met 250km/u is je tank natuurlijk ook relatief snel leeg.. :angel:

(niet serieus nemen..)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ArjenH

Re: conti trailattack 2
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2013, 22:59 »
(ahum) als nieuwbakken ervaringsdeskundige* kan ik iig. melden dat ze in de praktijk errug goede grip hebben op verharde ondergrond  :angel:

*proefrit gemaakt zaterdag en hem aan de tand gevoeld... :-X
AT '96 -> '12
Adv. 990 '12 -> ...

Erik

  • Gast
Re: conti trailattack 2
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2013, 23:59 »
Zie ik daar een schaamrand van een cm of 2..  8)

Offline xrvtuur

Re: conti trailattack 2
« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2013, 23:59 »
en? 2inch minder en 50pk meer rijdt dat nog een beetje? (testbanken uitgezonderd)
Varadero SD02  2004

Offline ArjenH

Re: conti trailattack 2
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2013, 07:40 »
-ja, dat rijdt als de spreekwoordelijke brandweer maar ik zal hem nooit kopen want het wordt mijn dood. >:D.. zoveel hulpsystemen en hi-tech in een motor is m.i. niet veilig meer: motor rijdt met bestuurder i.p.v. andersom... :-\

p.s. ben een ex-tcn' er en rijd schaamteloos op een LC8  8)
AT '96 -> '12
Adv. 990 '12 -> ...

Offline V-Twin

Re: conti trailattack 2
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2013, 11:01 »
om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.

Kom op Ad niet zo zwaar op de hand zeg, is je vakantie verregend of zo?
Ik zeg niet dat het een ... band is, ik doe alleen een voorstel voor een type aanduiding dat goed in het gehoor ligt en blijft hangen  ;) omdat dat bij VW inmiddels bewezen is.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 20:34 door V-Twin »

Erik

  • Gast
Re: conti trailattack 2
« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2013, 13:38 »
Ben meer benieuwd of Conti nu een compound heeft die ook op nat wegdek vertrouwen geeft. Droge grip was nooit een probleem, zowel bij de TA als de RA2.

Ben voorlopig maar overgestapt op Dunlop Roadsmart2, vooral vanwege het bovenstaande.

Dat stuk uit het loopvlak van de TA2.. tja, als je maar gek genoeg doet op een testbank kan je iedere band slopen.. Van de Michelin PR3 zijn ook verhalen bekend van loslatend loopvlak.

En misschien is 150pk toch een maatje teveel voor het grove profiel van de TA2..  ::)

Offline arne

Re: conti trailattack 2
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2013, 16:50 »
(ahum) als nieuwbakken ervaringsdeskundige* kan ik iig. melden dat ze in de praktijk errug goede grip hebben op verharde ondergrond  :angel:

*proefrit gemaakt zaterdag en hem aan de tand gevoeld... :-X

Eens. Ik heb hen afgelopen woensdag getest... Een goede 3 uur met dat ding weggeweest. Wat een monster. Heerlijk. Maar ruim boven budget. Mocht het nog wel eens kunnen, dan staat de KTM hoger op de lijst dan de GS.

Offline Two Plugs

Re: conti trailattack 2
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2013, 20:28 »
alle grootte banden fabrikanten verbieden uitdrukkelijk het gebruik van de band dmv een dyno testbank
 en wijzen ten gevolgen hiervan ook iedere claim af.
net zoals iedere klant die zijn motorfiets aanbied voor een dyno run dit ook geheel op eigen risico doet .

om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.
er is geen enkele praktijk situatie die overeenkomt met de wijze waarop een dyno run uitgevoerd wordt

zo isde rolweerstand is anders alsmede de luchtweerstand
banden gaan stuk als ze gewoonweg te heet worden en dat gebeurt enkel door slip en wrijving

in het verleden is iets dergelijks ook voorgekomen met de pilot power 2 ct en dat had grootte gevolgen al waren de omstandigheden zeer discutabel

Klopt. Zelfs de Anakee I, Pilot of Tourance die hier door (heel) veel rijders wordt aanbeden, gaat óók aan gort op de vermogenstestbank. Azijnplassers kunnen zelfs op internet foto's vinden van totaal verschredderde Tourance EXP's na een run op de Dynojet.

Inmiddels de eerste 'glijweer' ervaring met de TA2 gehad (regenachtig tripje van 300 km om 'eventjes' voorvorkhoezen een een nieuwe toeter te laten monteren bij Hans in Elburg  ;D ) en ik heb een rotsvast vertrouwen in deze TA2. De band 'voelt' om één of andere reden 'veiliger' of 'stabieler' dan de TA1 waar ik ook al buitengewoon tevreden over was. Zowel op mijn dero, als op de Carbudero van Karinda.

De ultieme test start volgende week vrijdag, als ik naar Hull vertrek voor 3 weken Engeland, Ierland en Wales. Verslag volgt in de Transaper (beloofd!) en geloof me, als die band écht slechte eigenschappen heeft, steek ik die niet onder stoelen of banken. Lees mijn introductieverslag van de 'nieuwe' varadero uit 2007 er maar ff op na... ;)

bekijk de foto eens in Moto+.... het is ook niet zo dat er een klein stukje van de band af is. Als ik een KTM1190 zou hebben dan zou ik me nu toch echt zorgen maken over hoelang je 250 kmpu kan rijden met een conti KUT op zuid italiaans asfalt hartje zomer....

Hier ga je dus de fout in, 'tuur.  ;D Ik heb KTM LC8's gezien bij Mulders in de werkplaats met n.b. een VERKOOLD luchtfilter omdat de eigenaar dacht dat ie, net als met zijn Honda (Africa Twin) die hij er op had ingeruild, ook wel in één ruk van Oostenrijk naar Nederland terug kon rijden met volle bagage en een kruissnelheid van 150 km/h op de Duitse Autobahn... Nope. Dat kan dus niet zonder problemen. Is daarmee iedere KTM een 'KTM KUT fiets'? Natuurlijk niet. Zoals gesteld... foto's als in de M+ kom je op ieder forum tegen, ook van andere banden:

Michelin Pilot Road (wordt ook door veel Varadero rijders gebruikt)






Als je op andere merken googled, kom je nog meer tegen. Ook over autobanden (maar daar hebben we het hier natuurlijk niet over... ;) )

Mijn dynorun heb ik overigens gedaan op de 'stock' Trailwings. Die gingen toch in de schredder...  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 21:19 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Sandra

Re: conti trailattack 2
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2013, 22:01 »
Zo'n ''ei'' op het loopvlak hebben wij zelfs een keer gehad met onze 2.0 VW Bus uit '83 met maar liefst 70 peekaa's dus het kan met een auto ook...Bridgestone overigens...band was 9 jaar oud, beetje ''over tijd'' dus :o
[img]http://img684.imageshack.us

Offline xrvtuur

Re: conti trailattack 2
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2013, 22:38 »
Bernard lees eerst even de voor af gaande berichten dan weet je waarom ik het een conti KUT noem, en als je van bergingsdiensten, werkplaatsen en sleutelen houd is de KTM een wereldfiets dus geen kwaad woord hierover :-*
Maar ik wacht met veel plezier je test af. Gelukkig heb je 50 pk minder dan de 1190.
Varadero SD02  2004

Offline Waffie

Re: conti trailattack 2
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2013, 08:35 »
het genoemde eitje is het meest gevaarlijk van allemaal !!

hierbij is het loopvlak en karkas van elkaar losgekomen doordat er karkas breuken zijn opgetreden

het is een tijdbom
mocht iemand dit meemaken en-of vast stellen onmiddellijk leeg laten lopen

er zijn mensen dodelijk bij omgekomen

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: conti trailattack 2
« Reactie #20 Gepost op: 24 april 2013, 08:38 »
Bernard lees eerst even de voor af gaande berichten dan weet je waarom ik het een conti KUT noem, en als je van bergingsdiensten, werkplaatsen en sleutelen houd is de KTM een wereldfiets dus geen kwaad woord hierover :-*
Maar ik wacht met veel plezier je test af. Gelukkig heb je 50 pk minder dan de 1190.

 ;D ;) En die topsnelheid van 250 km/h zie ik op een Varadero ook niet gebeuren... Gelukkig niet alleen 50 PK minder (die 95 paardjes van de Honda Varadero zijn ook al meer als voldoende, wanneer houdt die PK onzinrace eens op?), maar met 200 km/h is de kaas op gebied van topsnelheid ook wel aardig op...  :D

Overigens (back on topic): op de testrijderspagina van Conti staan de eerste rijders ervaringen.
http://www.conti.nl/reviews/motorbanden-reviews/#
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline arne

Re: conti trailattack 2
« Reactie #21 Gepost op: 24 april 2013, 10:13 »
;D ;) En die topsnelheid van 250 km/h zie ik op een Varadero ook niet gebeuren... Gelukkig niet alleen 50 PK minder (die 95 paardjes van de Honda Varadero zijn ook al meer als voldoende, wanneer houdt die PK onzinrace eens op?), maar met 200 km/h is de kaas op gebied van topsnelheid ook wel aardig op...  :D

Geen idee wanneer die race ophoudt, maar of het onzin is... Ik heb een hele middag met de 1190 mogen spelen en het is wel een briljante machine. Power als je het wilt en rustig waar nodig. Toegegeven, ik was die middag waarschijnlijk zeker 20 keer mijn rijbewijs kwijt geweest als er een rood-blauw gestreepte mede-weggebruiker achter me had gezeten. Maar het gevoel is wel super. En bij dagelijks gebruik spreek je die 150 pk toch niet aan. Dan ben ik ook tevreden met de 50 van mijn Alp. ;)