Techniek > Honda Transalp

Problemen met de elektriek

(1/4) > >>

The Headless Horseman:
Hoi allemaal  :)

Vorige week kwam ik er achter dat mijn eigen Alp geen enkele sjoege meer gaf  :-\
Gelukkig hebben we er nog 1 staan en hoefde ik iig niet op mijn bijbrommertje naar het NTT  ;)

Wat is het geval:
Bij aanzetten van kontakt gebeurt er helemaal niks, geen dashboardverlichting, nakkes doet het.
Accu had de winter niet overleefd, dus had ik een paar weken terug al een nieuwe er in gezet. Daar zou het niet aan moeten liggen.
Stekkerverbindingen in de kuip heb ik los gehad en zien er goed uit.
Zekeringen gecontroleerd, ook de hoofdzekering bij het startrelais.

Vandaag wat verder gaan zoeken onder het zadel en toen bleek de stekkerverbinding van de gelijkrichter het begeven te hebben. Voor een foto zie onder.
Ik heb de stekkers er dus maar afgeknipt en de 3 gele draden doorverbonden door te solderen.
Maar nu werkt er nog steeds niks  :-\ Dus ergens moet nog iets niet in orde zijn.

Iemand een idee wat de volgende stap moet zijn om te controleren?

Hoor graag van jullie  8)

Groetjes,
René

Marcel T:
Had je het contact aangezet direct na de accuwissel? En deed ie het toen wel?
Uit je stukje kan ik niet opmaken of je de aansluiting op de accu hebt gecontroleerd. Heb je waarschijnlijk wel gedaan, maar zal het toch even roepen. Voor de rest houd ik me mond en lees ik vol interesse mee.

Succes

Timy:
Gelijkrichter = spanningsregelaar right?

Ik had hetzelfde met de AT van Annelies. Elke keer fikte die stekker af maar de regelaar leek niet kapot.
Bleek.....toch kapot en blies en passant ook de accu op (gelukkig..beter dan de hele motor affikken)

aka, ben je er zeker van dat de spanningsregelaar naar behoren werkt? En niet stiekem de nieuwe accu naar zijn grootje heeft geholpen?
De waardes weet je allemaal wel gok ik  ;)

The Headless Horseman:
Jaja, gelijkrichter = spanningsregelaar ja  :)

De motor heeft nog wel eventjes gelopen met de nieuwe accu, maar een paar dagen later dus niks meer.
Ik meet nu gewoon iets van 12,8 volt op de accu, in rust dan.
Kan ik die spanningsregelaar ook doormeten als de motor niet draait?

Bedankt zover   8)

Gr.
René

V-Twin:
Ja René dat kan maar alleen op interne weerstand. Waardes staan in Haynes.
Ik zou de accu of aan de lader hangen.

Als je probeert te starten loopt de startmotor dan rond?
Zo niet meet het startrelais even door of die wel stroom doorlaat naar de startmotor.
Brandt de verlichting als je contact maakt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View