Auteur Topic: navigatie op smartfone  (gelezen 1439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Honoré

navigatie op smartfone
« Gepost op: 29 mei 2013, 15:25 »
Ik heb een usb oplader laten aanleggen bij mijn stuur. Zo kan ik mijn smartfone opladen tijdens het rijden. Als ik hierop mijn navigatie gebruik laad hij niet genoeg bij. De dealer zegt dat alles goed aangesloten is. Is er een manier om meer stroom bij te laden tijdens het rijden? Alvast bedankt. Honoré

Offline voorstad

Re: navigatie op smartfone
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2013, 16:01 »
Hoeveel ampere levert je hudige lader? Als de lader 500mA of 700mA levert, kan het wel eens te weinig zijn. Je scherm en je GPS vergen behoorlijk wat stroom. Probeer er eentje met minstens 1.0A.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Goobi

Re: navigatie op smartfone
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2013, 18:29 »
Inderdaad! De oplader van m'n iPhone levert 1.0 ampère. Bij minder laadt-ie niet eens op...

XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline daandus

Re: navigatie op smartfone
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2013, 22:32 »
en 1 amp is niet standaard voor 'n usb-ladertje. (0.5 levert iedere USB poort wel)
Dus daar zit je probleem!

Bij deal extreme kun je allerhande 12V => USB convertertjes kopen voor 'n paar dollar die aan je eisen voldoen!
... was ooit lid ...

Offline Honoré

Re: navigatie op smartfone
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2013, 19:05 »
Bedankt allemaal. Hij laadt 1 ampère maar kennelijk slurpt mijn Nokia meer. Zuinig zijn met navigeren dus en op snelweg ff uitzetten.

Offline Arjen

Re: navigatie op smartfone
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2013, 11:21 »
In dat geval kan je de Nokia dus met een USB-laadkabel aan een USB-carcharger hangen.

Zelf heb ik deze ooit eens besteld, nog steeds erg tevreden mee. Geeft max. 3A laadstroom: http://dx.com/p/dual-usb-car-cigarette-powered-charger-black-12-24v-72998

Voor de prijs hoef je het iig niet te laten :)
“Never Stop Exploring”