Auteur Topic: KNMV..... Rare verzekeraar.  (gelezen 3834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

KNMV..... Rare verzekeraar.
« Gepost op: 31 mei 2013, 21:17 »
Gisteren helaas veel contact gehad met sos alarmcentrales van Ohra, Interpolis en de KNMV. Helaas komt de KNMV  er heel slecht vanaf.


Wat is er gebeurt:


Mijn reisgenoot doet niet graag aan straatje keren en kiest de extra ruimte van het naastgelegen fietspad. Daar zat wel een stukje gras tussen. Helaas gleed de motor weg en lag hij overdwars op de weg en had hij zelf de klap volledig opgevangen. Het leek mee te vallen, alleen de pols was dubbelgeslagen, maar die had hij al recht gezet. Schade aan motorfiets is nihil. Wat nu? Ambulance... Nee hij wil naar het hotel, want we hebben de vakantie nog voor ons, want het was dag 1. Toch weten te overtuigen om langs een ziekenhuis te gaan.


Onderweg wordt de pijn ondraaglijk, maar we halen het. Diagnose: gecompliceerde botbreuk en zware verstuiking door het zelf terugzetten.


Dan wordt het alarmnummers bellen.


Ohra (zorgverzekering): Top. Alles zeer snel en vakkundig geregeld en na afstemming dat hij mocht reizen is het dossier overgedragen aan :
Interpolis (reisverzekering): Prima, keurig te woord gestaan, repatriering geregeld, maar hij heeft zich laten ophalen door zijn vriendin omdat hij geen dag wilde wachten.


Dan de motorfiets.... Zonder twijfel de minst vriendelijke alarmcentrale. En een oplossing voor ons probleem met de motor....  Die blijft dus gewoon staan. Omdat de motor nog rijdbaar is wordt er door de alarmcentrale niets geregeld. Je moet hem zelf zien te repatrieren. De reisverzekeraar wil het wel regelen, maar dan komen de kosten voor rekening van mijn reisgenoot. Daar had hij geen zin in.


Ik heb me er even mee bemoeid. Mijn argument was dat het niet in het belang van de verzekeraar is dat de motor met twee art4 sloten gedurende meerdere weken op een parkeerterrein van een ziekenhuis staat... Toch kregen we geen toezegging. Wel na lang aandringen de toezegging dat deze casus zou worden voorgelegd aan de risicodrager, Londen verzekeringen met mijn argumentatie. Bij uitzondering gaan ze het regelen, maar een motor die nog kan rijden wordt niet gerepatrieerd als de berijder niet in staat is de motor zelf naar huis te rijden.


Voor mij reden om een andere verzekeraar te overwegen want als je je zorg, reis en motorverzekering bij 1 partij hebt lopen zou het wel zijn geregeld... Nu wijzen de reis en motorverzekering naar elkaar.

Offline Two Plugs

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2013, 00:06 »
Toch niets ernstigs met Martin 'cool guy', Menno?  :( :o

Heb gewoon een doorlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Niet dat dat een garantie voor succes is, maar ze hebben me inmiddels een aantal keren fix uit de spreekwoordelijke brand geholpen... Inclusief repatriëring vanuit het buitenland én het vergoeden van écht alle bijkomende kosten (inclusief een duur hotel in Keitokeino omdat er simpel weg geen alternatief was)

Overigens... de KNMV 'Blauwe Blazer BMW Brigade' koopt de repatriëring gewoon in bij... diezelfde ANWB. Bij de KNMV betaal je dus niet alleen de service van de ANWB, maar ook nog een lekker stukje provisie die de KNMV over de dienstverlening wenst te berekenen...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Waffie

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2013, 01:05 »
hallo menno

(je weet pas wat je er aan hebt als je ze nodig hebt)

helaas heb ik ook minder prettige ervaringen met de knmv. en was voor mij de reden om zonder meer over te stappen,
wat voor mij inhoudt dat er zelfs een vervangende chauffeur ter beschikking staat mocht dit nodig zijn en dan enkel al op basis van de dekking van de motorfiets zelf>

zou dus zeker rond kijken

mvg ad

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Menno

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2013, 10:17 »
Toch niets ernstigs met Martin 'cool guy', Menno?  :( :o


Gebroken pols, zware kneuzing waardoor operatie nog niet mogelijk is, kleine 3e graads verbranding op been en een fikse deuk in zijn zelfvertrouwen.

Offline Two Plugs

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2013, 11:51 »

Gebroken pols, zware kneuzing waardoor operatie nog niet mogelijk is, kleine 3e graads verbranding op been en een fikse deuk in zijn zelfvertrouwen.

 :o :-\ Wens 'm beterschap, Menno! Hoop dat het met die andere deuk ook goed gaat komen... Wellicht toch tijd om op een allroad over te stappen?  ::)

Voorbeeldje hoe het ook kan...

Een Nederlandse deelnemer van het afgelopen VCIM in Wales kreeg een lek in de radiator van zijn bijna 15 (!) jaar oude Varadero. Heeft toch doorgereden. Resultaat laat zich raden, blok krijgt het té warm, einde oefening...

ANWB lid + ANWB reisverzekering. Dus...: gedurende het VCIM een leenauto tot zijn beschikking (met excuses van de ANWB omdat ze op zo'n korte termijn geen motor konden regelen!), vliegticket vanaf Londen terug naar Rotterdam, repatriëring van de motorfiets per direct.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Marcel T

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2013, 12:06 »
Een naar verhaal op allerlei vlakken. Hopelijk komt het allemaal weer goed.

Blijkbaar doet de knmv liever aan klantenwerving dan aan klantbehoud...
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline xrvtuur

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2013, 18:04 »
KNMV pechhulp heeft mij ook al een keer laten staan. Ik had een stuk staal tegen het carter gehad met een gaatje tot gevolg, alleen kwam ik daar pas 180 km later achter toen mijn blok vastliep zonder olie >:(
KNMV wilde mij niet helpen omdat ik volgens hun geen pech had maar schade..... Nou ik noem dit toch echt pech, maar nee hoor zoek het maar lekker uit. Ik heb mijn motorverzekering Unive gebeld en ondanks dat ik er eigenlijk geen recht op had omdat ik alleen pechhulp had voor NL en ik stond toen in Belgie, hebben ze mij toch dezelfde dag met motor en al thuis gebracht. Super service zowel aan de telefoon als de bergingsauto. KNMV pechhulp SUCKS BIGTIME
Varadero SD02  2004

Offline robgoesdakar

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2013, 18:55 »
Dit soort ervaringen maken het weer eens duidelijk dat je toch ook altijd de voorwaarden eens goed moet doorlezen.
Helaas zijn die vaak in dergelijk onbegrijpelijke taal opgezet dat het uiteindelijk toch altijd maar afwachten is wat ze wel/niet doen als het erop aan komt. 

Overigens:
Blijkbaar doet de knmv liever aan klantenwerving dan aan klantbehoud...
Deze collectieve verzekering wordt niet via de KNMV aangeboden (dus zeker geen klantewerving van de KNMV  !!) Als het interessant genoeg bevonden wordt, zullen verschillende maatschappijen met elkaar vergeleken worden.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2013, 14:30 »
Ter inspiratie: Soms helpt het om wat eigen initiatief te tonen. (al zal die vlieger heus niet altijd opgaan)

Korte schets:
We waren al 2 weken met 2 transalpjes onderweg door heel europa, maar op de 'terugweg' kreeg ik in Zuid zuid Duitsland (net boven Salzburg) een ongeval. Motor totall loss. Ikzelf gelukkig niets.

Verzekering (CB Achmea) gebeld. Ik kon met de trein terug. Motor zou worden gerepatrieerd.
Maar mijn maatje moest in z'n eentje nog ruim 1000km terug ondanks dat bij hem de schrik er toch ook goed inzat na mijn crash.

De aardige dame die je in 1e instantie aan de lijn krijgt, (die onderbetaalde, geen verantwoordelijkheid dragende, zoetgevooisde, alleraardigst klinkende telefoniste) kun je het niet kwalijk nemen dat alleen de opties die zij in haar scherm heeft staan tot de mogelijkheden behoren. Dus repatriering van 2 personen incl. motoren was geen optie.

Toen vroeg ik wat mijn repatriëring en de repatriëring van mijn motor ong. ging kosten. +/- €1400,- kreeg ik te horen.

Aangezien het enige doel was om met z'n tweeën naar huis te gaan en beide motoren ook weer thuis te krijgen, ben ik naar een autoverhuurbedrijf gegaan. Busje huren waar 2 motoren in konden + km's en brandstof naar Utrecht: kosten +/= €450,-
Daar kwam dan nog €150,- bij als ze het busje in Utrecht zouden moeten ophalen. Indien we het net over de grens in Duitsland zouden laten ophalen geen extra kosten.

Ik weer CB Achmea bellen. Supervisor gevraagd en scenario voorgelegd.
'Ik bel u zo even terug en ga het even bespreken'.

5 minuten later: Geen probleem. "Wij gaan akkoord! En omdat u met ons meedenkt in het besparen van de kosten zullen wij de claim ook niet ten laste brengen van uw no claim korting. Kan ik verder nog iets voor u doen......"

En zo geschiedde. Beiden thuis incl. motoren. Kosten voor de bus, brandstof, km's en hotel vergoed gekregen, en geen verlaging no claim.

Menno, beterschap voor je maatje! (en succes met uitzoeken van nieuwe verzekering)


Groeten Marc


Offline xrvtuur

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2013, 16:32 »
goed verhaal.
Varadero SD02  2004

Offline Peter M

Re: KNMV..... Rare verzekeraar.
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2013, 17:02 »
goed verhaal.


en geleerd proactief mee te denken