Techniek > Techniek Algemeen
roest verwijderen op spaken en velg
m1ch1el:
Ik heb wat last van corrosie op de spaken en op de velgen van mijn transalp 600. Met welke middeltjes en methode hebben jullie ze weer helemaal mooi gekregen ?
dropken:
probeer het eens met scotch brite dat zijn een soort fijn schuurspons achtige lapjes die in de industrie op rol verkocht worden of los als lapjes.
zullen ze bij de betere bouwmarkt ook wel verkopen verwacht ik dan kun je de spaken en de velg mooi fijn mee oppoetsen en de roest zal verdwijnen als het vliegroest is echt ingekankerde roest word een ander verhaal dan moet je met schuurlinnen de spaken te lijf en de velg zul je misschien wel moeten vervangen als het al te ver doorgerot is.
als de spaken en velg schoon zijn zou ik ze even met een spuitbus blanke lak behandelen anders roest het zo weer. (denk ook aan de hechting van de lak)
zelf heb ik in mijn achterwiel al rvs spaken laten zetten bij Haan Wheels en een andere velg erin welke ik voor de tijd heb gepoedercoat zodat het rotprobleem van de velg voorbij is.
m1ch1el:
noverox of fertan, heeft iemand daar al ervaring mee ?
Ik dacht het zo te doen:
* Opschuren met schuurpapier + staalwol
* fertan of noverox aanbrengen
* afspoelen
* nieuw lagen lak (hammerite) aanbrengen
Goede tactiek ? 8)
PimW:
De velgen zijn van een aluminium legering en als dat een beetje goed aan het rotten is kom je er maar moeilijk vanaf. Je moet dan echt alle corrosie verwijderen anders kruipt het onder je nieuwe lak gewoon verder.
Maar meestal heeft het dan ook weinig zin meer om te lakken.
Goed opschuren en gronden en dan in de lak zetten. Ik heb dat gewoon met spuitbussen motip gedaan. De binnenzijde van de velg heb ik ook gedaan omdat daar via het ventiel vocht in kan kruipen en dan rot de bol van binnenuit weg.
m1ch1el:
ja idd eerst alle roest weg. Gelukkig is het alleen oppervlakkig.
Iemand nog tips of trics ?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie