Auteur Topic: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?  (gelezen 14470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fred

Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Gepost op: 09 juni 2013, 23:36 »
Ik rijd nu alweer een kleine 25 jaar motor en heb toch alweer vier of vijf set laarzen versleten. Telkens weer verzekerde de verkoper mij dat de gekozen laarzen waterdicht waren. Nu reis ik nogal veel en daardoor heb ik al vaak veel uren in de regen op de motor doorgebracht...… en je raad het al, inclusief natte voeten. Bij de ene soort laarzen meer dan de andere.

Nu ben ik ook op reis en vanmiddag begon het een kilometertje of 50 voor de Gaviapass in Italië te regen en dat hielt even aan. De voor deze trip nieuw gekochte laarzen waren "natuurlijk" ook waterdicht. Toen ik in Bormio in mijn hotel aankwam heb ik de natte sokken maar weer op een droogrekje gehangen. Ik ben ten einde raad!

Welke laarzen zijn nu echt water dicht?

m.vr.gr.

Offline Two Plugs

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2013, 07:32 »
Deze:



Helemaal top, echt waar.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline hilbertreinsma

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2013, 07:48 »
rubber laarzen ook

Offline xrvtuur

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2013, 09:27 »
ik denk dat 4 a 5 jaar met een set laarzen ook wel lang genoeg is. Ik zou wel gaan voor een set met Goretex en niet voor de goedkopere varianten. Ik heb goede ervaringen met Hein Gericke laarzen met Goretex.
Varadero SD02  2004

Offline Two Plugs

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2013, 09:51 »
Had hiervoor daytona's. Die hebben het idd 4-5 jaar volgehouden. Liepen overigens wél beter als de Sidi's die ik nu heb, maar motorlaarzen koop je toch niet om een wandelvierdaagse te doen...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Goobi

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2013, 10:05 »
Nog nooit natte voeten gehad in m'n Meindl bergschoenen! Kosten een paar centen maar zitten heerlijk en je kan er nog heerlijk mee bergwandelen ook  ;D 8) .
 
Fijne reis, Fred!
 
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Timy

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2013, 17:50 »
Haix kisten, niet officieel voor de motor maar volledig verstevigd/beschermd. Voordeel is ook dat ze heerlijk ademen in de zomer maar toch ook warm in de winter zijn. En prima om uren mee te wandelen!
kisten
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline mickey

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2013, 18:15 »
Ik rij inderdaad ook al jaren met Haix kisten,
Ze zitten perfect, ademen en als je ze een beetje bijhoud blijven ze ook waterdicht.
Ideaal !!!!

Offline Sandra

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2013, 19:07 »
Haix kisten, niet officieel voor de motor maar volledig verstevigd/beschermd. Voordeel is ook dat ze heerlijk ademen in de zomer maar toch ook warm in de winter zijn. En prima om uren mee te wandelen!
kisten

Ziet er goed uit! Hoe vallen de schoenen uit? normaal of klein/groot?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Timy

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2013, 19:10 »
Bij mij normaal.. maar misschien heb ik dan wel weer abnormale voeten  :P
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline wimj

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2013, 19:19 »
Deze:



Helemaal top, echt waar.

Ik ben toe aan mijn derde stel: 2x onder garantie vervangen omdat ze binnen een jaar gingen lekken. Ook ik heb nog nóóit laarzen gehad die langer dan een seizoen waterdicht bleven. Ze zitten wel lekker trouwens en je kunt er prima mee staan op de voetsteunen.
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline The Headless Horseman

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2013, 19:28 »
Met Tuur hierboven ^^. Wil je zekerheid, neem dan Goretex laarzen, welk merk het dan is maakt niet zoveel uit. Het is niet zozeer dat het originele Goretex membraan zoveel beter is dan de klonen (diverse ....texen) maar met Goretex koop je een stukje kwaliteitscontrole en garantie.
Nou heb je aan garantie niet zo heel veel als je er tijdens je motorreis achter komt dat de boel niet waterdicht is, maar als het goed is heb je dat voordien al getest  ;)

Zélf heb ik goede ervaringen met BMW laarzen, maar inmiddels ook een setje Daytona's er bij (de TransOpen) en die zijn ook prima waterdicht. Je zit dan overigens wel in de categorie laarzen bóven de €300,-  :-\

Voordeel van échte motorlaarzen, boven bergschoenen / kisten, vind ik idd dat de zolen over het algemeen wat steviger zijn en da's idd prettig met staan op de stepjes  8)

Fijne reis verder Fred !  Is de Gavia al sneeuwvrij?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Fred

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2013, 19:43 »

Fijne reis verder Fred !  Is de Gavia al sneeuwvrij?

Gisteren op de Gavia ontdekt dat op 2300 meter regen verandert in sneeuw. Op 2600 meter op de pashoogte lag er een dun laagje maar je reed wel tussen sneeuwwallen van meer dan 5 meter. Ook vandaag op de Stelvio en Timmelsjoch.

Martin schrijft volgens mij een verslag. :-)

En ja vandaag weer sneeuw op de passen en regen.... en regen..... en nog eens regen.

De sokken hangen al weer te drogen.

Groet
Fred
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2013, 22:36 door varaderohuibje »

Offline Martin Visser

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2013, 19:55 »
Ik heb droge voeten en zoals goobi schreef met Meindl bergschoenen, kosten inderdaad wel een paar duiten.
Ze hebben overigens ook stevige zolen. Ik ben er mee naar Griekenland en mee naar Istanbul geweest zonder problemen en ook naar de reis naar Istanbul hebben we veel regen gehad zo als je weet Fred. Ik heb je de schoenen al laten zien dus..... Op naar de bergsportwinkel.....
Meindls gaan al 20000 km mee.. Op de motor.....
Wel goed onderhouden op zijn tijd.....
 
We zijn nog in Oostenrijk dus....

René, de gaviapas is door ons sneeuwvrij gemaakt....
We hebben een vers spoor getrokken....


Groeten
Martin

Offline ron overkleeft

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2013, 20:30 »
TCX Infinity. zijn echt water dicht .rij er nou 40.000 km mee rond en geen druppeltje lekken. Laatst 11 dagen naar tsjechie geweest en echt regen gehad maar..... wel droge pootjes.
kosten wel een beetje .....290 eurie ,maar dan heb je ook stoere zware allroad Gore Tex laarzen.            heb sindsdien ook geen stink voeten meer.


Zocht toen ook naar waterdichte laarzen en via de diverse site,s werd mij duidelijk dat de TCX Infinity tot wel 9 jaren waterdicht blijft volgens motorrijders wereldwijd dan.

Alleen hebben ze een brede voet en ik heb smalle voeten dus zitten ze voor mij een klein beetje te ruim .
Maar zou ze zo weer kopen.

zag ze net op google   bij  "" FC Moto "  voor  185 euro

Offline chaos

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2013, 20:48 »
daytona's

gaan ongeveer een 100.000km mee. en onderhoud? dat ken ik niet

Offline voorstad

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2013, 09:02 »
+1

Heb deze gekocht na eerst kisten te hebben gebruikt. Kisten werkt prima, maar ik vond ze net te laag en de veters iedere dag toch net iets te omslachtig. Heb nu deze TCX zo'n 2 jaar geleden bij Termaat gekocht en  tot nu toe droge voeten. En ze zitten fantastisch.

Enige nadeel: de leerbescherming voor de voetpook zit net niet waar ik schakel.... gevolg: leer beschadigd. Maar dat kan dus ook aan mij liggen.

TCX Infinity. zijn echt water dicht .rij er nou 40.000 km mee rond en geen druppeltje lekken. Laatst 11 dagen naar tsjechie geweest en echt regen gehad maar..... wel droge pootjes.
kosten wel een beetje .....290 eurie ,maar dan heb je ook stoere zware allroad Gore Tex laarzen.            heb sindsdien ook geen stink voeten meer.


Zocht toen ook naar waterdichte laarzen en via de diverse site,s werd mij duidelijk dat de TCX Infinity tot wel 9 jaren waterdicht blijft volgens motorrijders wereldwijd dan.

Alleen hebben ze een brede voet en ik heb smalle voeten dus zitten ze voor mij een klein beetje te ruim .
Maar zou ze zo weer kopen.

zag ze net op google   bij  "" FC Moto "  voor  185 euro
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2013, 09:58 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline boom9

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2013, 10:13 »
Inderdaad: TCX Infinity; heb ze al een jaar of 5, nog steeds waterdicht; lopen ook nog eens heel behoorlijk. Heb ze destijds voor 150 euro aangeschaft bij polo-motorrad.de. Prima laars met net iets meer bescherming dan een gewone motorlaars.

Voor de offroadritjes en cross Sidi Crossfire. Zijn ook waterdicht. Maar lopen natuurlijk voor geen meter  ;D

Bergschoenen zijn m.i. geen motorschoenen; al helemaal niet als je serieus offroad gaat. Maar een ieder heeft zijn schenen lief op zijn eigen manier 8) :angel:

Offline Oldtimer

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2013, 10:45 »
Citaat
zag ze net op google   bij  "" FC Moto "  voor  185 euro

Ook even gekeken, maar die prijs zie ik even niet.
Komen toch op 230 euro.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/TCX-Infinity-Gore-Tex-Boot/SubProducts/TCX-Infinity-Gore-Tex-Boot-0001&ChangeAction=SelectSubProduct
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ron overkleeft

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2013, 23:02 »
Ja heel vreemd eerst kwam ik ook op die hoge prijs maar als je eerst "fC moto" in tikt en daarna in het rijtje
"Boots"in tikt en daarna "TCX" en op  pagina 5 scrolt kosten ze ineens 185,65 euro .

Nou ja wat ze dan ook mogen kosten  het is een absolute waterdichte laars geschikt voor offroad gebruik
waar je echt geen miskoop aan gaat doen.

Offline Oldtimer

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2013, 08:48 »
Citaat
Boots"in tikt en daarna "TCX" en op  pagina 5 scrolt kosten ze ineens 185,65 euro

Daar zit dus de  vergissing
Er staat 185,65 engelse pond
Tegen de huidige koers is dat 218,40. Dus maar een tikkie van 12 euro goedkoper.
Maar dan nog de moeite waard toch, want wie het kleine niet eert.............. ;D

Vraag me toch af als je ze besteld via de engelstalige site of je ook die prijs betaald, terwijl hij op de duitse site tegen euro wordt aangeboden.

RSP £242.10
 £185.60  (You save 23%)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline giedi

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2013, 22:42 »
daytona's

gaan ongeveer een 100.000km mee. en onderhoud? dat ken ik niet

idem wel ongeveer € 300,-

Offline igg

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2013, 22:44 »
Heb nu in 8 jaar tijd 4 paar tcx infinity versleten, heerlijk comfortabele laars. waterdichtheid is ook prima, ze beginnen pas na 1,5 jaar te lekken.

Offline ron overkleeft

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2013, 23:27 »
Heb nu in 8 jaar tijd 4 paar tcx infinity versleten, heerlijk comfortabele laars. waterdichtheid is ook prima, ze beginnen pas na 1,5 jaar te lekken.
hoeveel km rij jij dan per jaar? ???

Offline The Headless Horseman

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2013, 23:49 »
iig verslijt ze niet met rijden, maar met lopen  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline igg

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2013, 20:21 »
iig verslijt ze niet met rijden, maar met lopen  ;D
Rij ongeveer 40.000 per jaar, maar draag de laarzen 5 dagen per week, tussen de 8 - 12 uur per dag :D

Offline ron overkleeft

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2013, 22:06 »
Rij ongeveer 40.000 per jaar, maar draag de laarzen 5 dagen per week, tussen de 8 - 12 uur per dag :D
Hou je ze soms ook in bed aan?

Offline igg

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2013, 06:58 »
Hou je ze soms ook in bed aan?

Ben fulltime motor-instructeur, dus aan het einde van de werkdag gaan ze lekker weer uit :D

Offline Arjen

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #28 Gepost op: 20 juni 2013, 13:48 »
Dat goretex goed waterdicht is, is inmiddels wel duidelijk.

Wel even opletten dat goretex een stuk minder ademt dan een gewone leren schoen. Het membraan is welliswaar waterdicht, maar je levert in op ademend vermogen. Als je dus gezegend bent met een stel 'zweetpoten', kan je dus toch natte voeten krijgen bij droog weer.

Goretex geeft standaard 5 jaar garantie op het membraan. Als je dus al Goretex schoenen hebt, terug brengen en laten testen.

Vroeger, toen ik nog klein was, bestond goretex nog niet. Iedere zomer in de bergen, altijd flinke buien gehad en altijd door beken gelopen. Nooit natte voeten gehad op mijn leren bergschoenen. Het is gewoon een kwestie van goede kwaliteit leer (écht leer dus) en goed onderhouden. Ik loop nu nog altijd op schoenen mét en zonder Goretex in de alpen.

Zelf heb ik maar zeer weinig echt leren (of goede leer kwaliteit) motorlaarzen gevonden. Het lijkt vooral te draaien om 'goedkoop'. Ik ben zelf uitgekomen bij de TCX X-five GTX voor pakweg 200 EUR.



Daarvoor reed ik op Meindl hoge kisten met goretex voering. Opzich prima oplossing, maar geen bescherming op de neus, enkel en scheenbeen. Dat is exact de reden waarom ik vind dat je op een motor gewoon goede laarzen moet dragen die bescherming bieden. Revalideren omdat een ander jouw enkel aan gort rijdt, terwijl je dat (grotendeels) had kunnen voorkomen is een stuk kostbaarder.
“Never Stop Exploring”

Offline ron overkleeft

Re: Welke laarzen zijn er nu echt waterdicht?
« Reactie #29 Gepost op: 20 juni 2013, 23:04 »
Ajen, Weet niet waar je dat vandaan haalt maar Gore Tex is volgens mij uitgevonden om te ademen .
Je zweet wordt door overdruk door het membraan naar buiten gestuwd.
En ik ben het levende bewijs want sinds mijn Gore tex laarzen heb ik nauwelijks zweet voeten meer en
nog belangrijker heb geen stink voeten meer en ze stonken hul errug bij mij hoor .