ehmm... hoeveel en welke motoren heb je tot nu toe uitgeprobeerd?
Als je na een week als classic-Twin liefhebber nu gaat twijfelen over een Varadero...
Nou, ik ben niet 1 week bezig, hoor. Ik ging eigenlijk helemaal blanco op zoek naar een motor. Wilde iets hoogs hebben en viel op de looks van de Africa Twin. Ik heb er nu 2 gereden en vind ze nog steeds fantastisch alleen is de hoogte eigenlijk alleen een voordeel als ik met de benen op de grond sta. Als ik zit is de afstand zadel - voetsteunen niet echt groter dan bij andere modellen. Offroad ben ik niet van plan te gaan rijden dus dáárvoor heb ik de Africa Twin niet nodig. En vandaar dat ik ook naar andere merken en modellen ben gaan kijken.
Heb de afgelopen week veel bekeken en gereden. Africa Twin, Transalp, Varadero, BMW F800GS, BMW R850GS/R1150GS, Yamaha TDM900, Aprilia Pegaso, Suzuki V-Strom 650 en 1000 en een Yamaha XT660. Echt van alles dus.
Vooral de BMW R vond ik niet prettig, de houding van mijn rechtervoet op het rempedaal vond ik niet fijn. En ik las toch wel wat issues met de BMW's. De XT660 zat prima maar vond ik te licht. De Transalp vond ik heel prettig maar voelde met mijn postuur toch wat te iel. Yamaha TDM900, best prettig maar geen wauw. Aprilia niet op gereden omdat het niet mijn ding is. Beide Suzuki's was ik enthousiast over. De 650 beviel zelfs nog wel iets meer dan de 1000.
En toen als laatste de Varadero. En dat vond ik een heerlijke machine. Het is natuurlijk heel anders dan een AT maar wel een Honda die ook nog eens bij de transalpclub toegelaten is:-) Het zware van deze Honda beviel me wel, lekker stevig. En het voordeel van de injectie is er ook, zeker omdat ik niet zoveel rij en ik las van verstopte carb's bij weinig gebruik.