Auteur Topic: stekkerverbinding spanningsregelaar  (gelezen 10917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Timy

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2013, 14:22 »
Heb mijn naam maar even aangepast Timy  ;)

Mooi man, ook een stuk herkenbaarder! WELKOM TERUG dus  ;D Long time no see 
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline EelkoL

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #31 Gepost op: 25 juni 2013, 19:27 »
Wanneer je vaker met kabelschoentjes ed werkt kan ik je van harte een goede rateltang aanbevelen zoiets als dit:

Maar met zo'n rateltang kan je geen draadeindes strippen enzo, of kabeleindjes aanknijpen? Puur voor schoentjes?
'99 TA

Offline AT-Jelle

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #32 Gepost op: 26 juni 2013, 19:23 »
Nee deze tangen zijn inderdaad alleen voor de bekende rode, blauwe en gele kabelschoentjes. Voor adereindhulsjes en strippen zijn goede andere tangen te krijgen.

Offline Nahpets

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2013, 11:05 »
Die verlijmende connectors zijn i.d.d. wel mooi ook.

Solderen is goedkoop en effectief en er kan meer stroom door die verbinding dan welke stekker ook. Alleen, de soldeer trekt enigzins door de aders van de kern en geeft een inflexibele, wat brosse verbinding. Zorg dat je soldeert op een spanningsvrije plek (dat de verbinding niet kan buigen).

Helemaal met brombeer eens, solderen is de beste verbinding als je geen risico meer wil lopen.  Gegarandeerd dat je m ook nooit meer hoeft los te halen.

Offline AT-Jelle

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2013, 12:28 »
Helemaal met brombeer eens, solderen is de beste verbinding als je geen risico meer wil lopen.  Gegarandeerd dat je m ook nooit meer hoeft los te halen.

Ja maar alleen wanneer je goed kunt solderen, goed soldeer gebruikt. En inderdaad zorgt voor een spannings- en trillingsvrije plek. In de voertuigenindustrie kom je maar heel weinig soldeer tegen. Eigenlijk alleen op printplaten, en die worden doorgaans ingegoten in hars om de printverbinding de beschermen.

Maar in de gebruikte connectors is wel een heel groot kwaliteitsverschil. Van vrijwel open stekkers als die standaard veel op een AT voorkomen. Tot echt helemaal afgedichte verbindingen.

Offline eijdw00

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2018, 17:52 »
vraag; Ik moet mijn spanningsregelaar vernieuwen helaas zit er bij de uitgang van de drie gele kabels geen stekker maar deze hebben ze met de mannetjes/vrouwtjes verbinding aan elkaar gemaakt. Als ik de nieuwe spanningsregelaar ga installeren vraag ik mij af welke gele kabel op welke plaats moet komen als ik er een stekker op wil zetten ? mvgr Wim Eijdems

Offline EDxrv

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #36 Gepost op: 31 mei 2018, 21:01 »
De 3 gele kabels geven alle dezelfde wisselspanning. Dus dat maakt echt niet uit. Als je meet dan zal je dat ook constateren.

Verbind het wel goed want als er 1 niet is aangesloten krijgt de spanningsregelaar slechts 1/3 van het vermogen van de dynamo.

Offline V-Twin

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #37 Gepost op: 03 juni 2018, 18:28 »
vraag; Ik moet mijn spanningsregelaar vernieuwen helaas zit er bij de uitgang van de drie gele kabels geen stekker maar deze hebben ze met de mannetjes/vrouwtjes verbinding aan elkaar gemaakt. Als ik de nieuwe spanningsregelaar ga installeren vraag ik mij af welke gele kabel op welke plaats moet komen als ik er een stekker op wil zetten ? mvgr Wim Eijdems


Originele stekker is te koop bij: http://motorbandenzaak.nl/
Altijd te prevaleren boven zelf wat knutselen met stekkers.

Offline eijdw00

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #38 Gepost op: 06 juni 2018, 17:24 »
Bedankt voor jullie advies mvgr Wim Eijdems !

Offline eijdw00

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #39 Gepost op: 06 juni 2018, 17:27 »
De oude spanningsregelaar heeft een aparte massakabel moet ik deze bij de nieuwe spanningsregelaar ook gebruiken ? Grt Wim

Offline V-Twin

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #40 Gepost op: 06 juni 2018, 17:37 »
De SR heeft aan de dynamo zijde alleen 3 gele voedingsdraden. Aan de boordnetzijde meestal enkele + draden, een of enkele massa draden en soms een schakeldraad e.e.a. afhankelijk van het model.

Offline Gilbert

Re: stekkerverbinding spanningsregelaar
« Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2019, 11:22 »
De 3 gele kabels geven alle dezelfde wisselspanning. Dus dat maakt echt niet uit. Als je meet dan zal je dat ook constateren.

Verbind het wel goed want als er 1 niet is aangesloten krijgt de spanningsregelaar slechts 1/3 van het vermogen van de dynamo.


Nuttige info! Ik heb ook doorgebrande stekkers sinds een lange rit een aantal weken geleden en wist helaas niet meer welke gele draad op welke gele draad aangesloten moet zijn. Maar dit maakt dus niet uit.
AFRICA TWIN RD07 ‘94
YAMAHA XT660X ‘04