Auteur Topic: FI lampje knipperd na vervangen demper  (gelezen 2587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Running den

FI lampje knipperd na vervangen demper
« Gepost op: 17 juni 2013, 21:52 »
Hallo,

Sinds ik de orginele demper heb vervangen door een Leovince SBK heb ik het volgende probleem.
Als ik de motor start begint het FI lampje op mijn cockpit te knipperen. Dit doet hij 8 keer en herhaald zich.
Zet ik vervolgens de motor uit en start ik de motor weer dan heb ik hier geen last van en kan ik gewoon rijden.
Bij de dealer heb ik de motor uit laten lezen en is er geconstateerd dat het om de TP sensor gaat. Echter heb ik de motor een aantal weken bij de dealer laten staan zodat zij hem konden testen. De storing is tijdens deze periode niet meer teruggekomen. Nu ik weer wat regelmatiger rij komt het probleem steeds weer terug maar niet bij iedere poging. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat dit zou kunnen zijn want na iedere 2de poging, als het probleem zich voordoet, start de motor zonder problemen en draait hij als een zonnetje en zegt mijn boeren verstand dat het niet de sensor is.
Nu wil ik eigenlijk de originele demper er weer opzetten om te kijken of het probleem dan verholpen is maar wil eerst weten of iemand suggesties heeft, ervaring hiermee heeft of weet wat dit kan zijn.
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie.
Groet,
Dennis

O, ja niet geheel onbelangrijk, het betreft een Transalp XL700 uit 2009

Offline xrvtuur

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2013, 22:55 »
en heb je de stekker verbinding van de TP sensor al een keertje los getrokken? ik kan me niet voorstellen dat een andere uitlaat demper jou probleem veroorzaakt.
Varadero SD02  2004

Offline jeroen emke

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2013, 23:22 »
als je afvraag waar zit De TP sensor
still no angel found who flies at the same speed

Offline Running den

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2013, 05:46 »
@xrtvuur Ik heb de stekker nog niet los gehad maar neem aan dat ze dat bij de dealer hebben geprobeerd maar het kan natuurlijk geen kwaad om het nog een keer te proberen. En dat het probleem ontstaat door de demper leek mij ook sterk maar toen is het probleem wel begonnen i.i.g. Bedankt voor de snelle reactie.
@jeroen emke Bedankt voor je toevoeging dat vroeg ik me inderdaad af en ben hier erg blij mee.
Ik ga vanavond meteen even kijken of ik hier wat mee kan.

Offline xrvtuur

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2013, 15:09 »
Je tank moet er denk ik vanaf om er bij te kunnen, als je alleen bij de dealer bent geweest om uit te lezen zullen ze dat niet hebben gedaan en dus de verbindingen niet hebben gecontroleerd.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2013, 15:14 »
Ik heb nog eens even in het varadero boek gekeken en daar is 8x knipperen van het F1 lampje ook een fout met de TP (gasklep sensor) of een fout in de bedrading van de TP. Omdat jou motor nog goed loopt zou ik toch eens beginnen met wat stekkers van de TP los trekken beetje contact spray oid erin en weer vast.  gasklepsensors gaan zelden kapot.
Varadero SD02  2004

Offline Running den

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2013, 18:24 »
Ik ben net even bezig geweest met het loshalen van de kuipdelen. Dat was al een klus op zich.
Heb de tank niet los hoeven halen al had ik er dan wel makkelijker bij gekund maar het scheelt me nu wel wat tijd.
Hoe dan ook ik heb de betreffende connector losgehad en ingespoten met een beetje contact spray.
En start na de eerste keer meteen normaal ik hoop dat dit het dan is. In ieder geval bedankt voor de hulp en informatie, ik laat zeker even weten of het van de week ook nog zo is.
Bedankt.....
Groet,
Dennis

Offline Running den

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:21 »
Beetje late terugkoppeling maar inderdaad het heeft geholpen. Het betreffende stekkertje loshalen beetje contactspray stekkertje weer vastklikken.... klaar. Hoe simpel kan het zijn.
Bedankt voor de hulp.

Groet,
Dennis

Offline xrvtuur

Re: FI lampje knipperd na vervangen demper
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:26 »
das mooi werk Dennis  :)
Varadero SD02  2004