Techniek > Honda Varadero

fluiten bij 80km/h

<< < (7/7)

Two Plugs:
Nogmaals... de Varadero V2 hééft standaard zo'n fluittoon, een turbine achtige 'huil'. Is nix mis mee, het blok loopt er probleemloos 300.000 km of meer mee.
Die 'huil' heeft de V2 van de Alp en de Twin niet, omdat deze anders van opzet zijn. Kan me voorstellen dat als je van een Alp of Twin op de Dero overstapt (of van een totaal andere motor) dat deze 'turbinefluit' je erg vreemd over komt. Maar wen d'r maar aan, het hoort er bij en is één van de charmes van Varadero rijden!  ;D

Je hoeft je pas zorgen maken als je een kloppend geluid uit het blok hoort. Maar dat geld alleen voor de allereerste series (1998-2002) en kan wijzen op een defect aan de nokkenasketting spanner. De injectiemodellen (2003-2011) hebben dit probleem niet meer.

veerbol:
De mijne (model 2006) heeft zeker niet zo'n fluittoon of mijn oren moeten inmiddels al afgestompt zijn (ondanks mijn oordoppen). Ook niet met de Heidenau k60 Scout voor en achter. Dan resoneren de noppen een klein beetje bij 30km/u. Misschien dat de Leovince-uitlaten het overstemt?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View