Auteur Topic: Uitbouwen achtervork XLV650  (gelezen 946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline phan

Uitbouwen achtervork XLV650
« Gepost op: 23 juni 2013, 22:33 »
Ik ben zo ver dat ik de veer van de achtervork moet verwijderen teneinde de ketting  uit te nemen
Is het normaal dat deze zo vast zit???
Ik gebruik nu een hefboormlengte van ca. 60 cm en hij gaat nog niet.

Andere vraag: zit wer dan zo weinig voorspanning op dat ik de achtervork kan uitnemen of moet ik nog andere maatregelen treffen.
De demping heb ik tot een minimum teruggedraaid.

Offline Waffie

Re: Uitbouwen achtervork XLV650
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2013, 23:29 »
de achterbrug uitnemen om zo een (gesloten ketting) te vervangen is gewoon veel werk
en ja de bouten kunnen erg vast zitten

de schokdemper is eenvoudig weg te nemen zodra je deze hebt losgemaakt van de prolink (2 bouten verwijderen)

eerst de bout van de arm naar de prolink en daarna de u beugel van de schokdemper aan de prolink

maar zou een open ketting en die klinken niet eenvoudiger zijn

mvgad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline phan

Re: Uitbouwen achtervork XLV650
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2013, 13:49 »
Je hebt gelijk met de klink optie.
Een probleem is dat ik geen tool heb om goed te klinken.
En motorzaken lenen ze niet graag uit. Bij motorketting.nl is wel huur (tegen borg) mogelijk.
Andere mogelijkheid is zelf (voor)klinken met voorhanden greeedschap en de definitieve klink even door de motorzaak laten doen (waar ook de kettingset vandaan komt, dat dan wel)

Offline Oldtimer

Re: Uitbouwen achtervork XLV650
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 22:11 »
Citaat
Een probleem is dat ik geen tool heb om goed te klinken

Weet niet of een borg wel nodig is voor dit ding.
Lijkt me een heel klein beetje overkill. 8) 8)
Er komt nog 4,95 euro verzendkosten bij maar dan heb je ook een stuk gereedschap voor jezelf.

http://www.louis.de/_30b931f9e7e2a3cc338dc310e07d91b995/index.php?topic=artnr&artnr=10003901

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.