Techniek > Honda Transalp

Uitbouwen achtervork XLV650

(1/1)

phan:
Ik ben zo ver dat ik de veer van de achtervork moet verwijderen teneinde de ketting  uit te nemen
Is het normaal dat deze zo vast zit???
Ik gebruik nu een hefboormlengte van ca. 60 cm en hij gaat nog niet.

Andere vraag: zit wer dan zo weinig voorspanning op dat ik de achtervork kan uitnemen of moet ik nog andere maatregelen treffen.
De demping heb ik tot een minimum teruggedraaid.

Waffie:
de achterbrug uitnemen om zo een (gesloten ketting) te vervangen is gewoon veel werk
en ja de bouten kunnen erg vast zitten

de schokdemper is eenvoudig weg te nemen zodra je deze hebt losgemaakt van de prolink (2 bouten verwijderen)

eerst de bout van de arm naar de prolink en daarna de u beugel van de schokdemper aan de prolink

maar zou een open ketting en die klinken niet eenvoudiger zijn

mvgad

phan:
Je hebt gelijk met de klink optie.
Een probleem is dat ik geen tool heb om goed te klinken.
En motorzaken lenen ze niet graag uit. Bij motorketting.nl is wel huur (tegen borg) mogelijk.
Andere mogelijkheid is zelf (voor)klinken met voorhanden greeedschap en de definitieve klink even door de motorzaak laten doen (waar ook de kettingset vandaan komt, dat dan wel)

Oldtimer:

--- Citaat ---Een probleem is dat ik geen tool heb om goed te klinken
--- Einde van citaat ---

Weet niet of een borg wel nodig is voor dit ding.
Lijkt me een heel klein beetje overkill. 8) 8)
Er komt nog 4,95 euro verzendkosten bij maar dan heb je ook een stuk gereedschap voor jezelf.

http://www.louis.de/_30b931f9e7e2a3cc338dc310e07d91b995/index.php?topic=artnr&artnr=10003901

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View