Auteur Topic: USB aansluiting op een ta  (gelezen 1829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kirerev

USB aansluiting op een ta
« Gepost op: 10 juli 2013, 14:17 »
Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie op de motor en denk dat het dan wel handig is om een USB aansluiting te hebben. voornamelijk om de navigatie en telefoon op te laden.
Ik las dat de makkelijkste manier is om een sigaretten aansteker te installeren en daar dan weer een tussenstuk voor een usb aansluiting op te zetten.
Ik wil het eigenlijk zo simpel mogelijk en kwam dit tegen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/655541/Albrecht-Dubbele-USB-stekkerdoos-voor-motor-Quad-en-andere-voertuigen-met-12-24-V-73700-USB-doos
nu vroeg ik me af of dit gaat werken op een ta?
zo ja, is dit de best/makkelijkste/goedkoopste optie?

de navigatie die ik ga kopen is waarschijnlijk een tomtom rider, weet niet of hier nog speciale aansluitingen bijzitten?

Offline Timy

Re: USB aansluiting op een ta
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2013, 16:42 »
Wat je daar hebt gevonden zou moeten passen. Of het de beste/makkelijkste/goedkoopste is weet ik natuurlijk niet, volgens mij is een reguliere 12v voordeliger.

TomTom heeft een eigen mount voor de Rider. Deze is ideaal want je klikt hem er makkelijk in en hij krijgt gelijk prik (als je hem aansluit natuurlijk).
Daarnaast is het door de mount een beetje diefstal bestendig want heel snel eraf grijpen in het voorbij gaan lukt niet. Ik zou persoonlijk dus de aanschaf van een originele mount wel adviseren in tegenstelling tot bijv de goedkope oplossing van een hoesje oid.!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Kirerev

Re: USB aansluiting op een ta
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2013, 20:46 »
bedankt voor je reactie, bedoel je met een reguliere 12v een sigaretten aansteek ding?

Offline AT-Jelle

Re: USB aansluiting op een ta
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2013, 22:12 »
Wanneer je voor de Rider gaat hoef je toch helemaal geen USB aansluiting te maken? Daar wordt een oplaaddock met accukabel bij geleverd.

En zoals Timy al aangeeft is het inderdaad voordeliger om een standaard sigaretaansteker te plaatsen en daar een usb adapter (a 5 euro) in te drukken. Jouw link is echter wel een vrij nette oplossing wanneer je die mooi weg werkt.

Offline de sjeng

Re: USB aansluiting op een ta
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2013, 23:44 »
Sigarette aansluiting is de goedkoopste/simpelste oplossing. iets van 12,50euro.
Ik heb een TT rider urban met actieve mount(laden op de motor) heb deze echter niet direct aan het boordnet vd motor aangesloten maar gewoon een 12v strekker eraan (0,90euro). Zodat de de complete RAM mount, kan overplaatsen naar mijn andere motor.