Auteur Topic: Spijkerbanden, the wrong way.  (gelezen 1474 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eshe

Spijkerbanden, the wrong way.
« Gepost op: 12 juli 2013, 09:18 »
Het overkomt ons allemaal wel een keer dat je een spijker in je achterband vind, maar wat doe je dan?

Gister na het op spanning brengen van mijn banden zag ik opeens wat glimmen op de achterband en bij beter kijken bleek het en spijker te zijn. Spijkerband 'the wrong way' zeg maar  ::) . Vannacht heb ik de spijker laten zitten en de band is op spanning gebleven. De spijker heb ik nu vanochtend uit de band gehaald en de band lijkt nog steeds netjes op spanning te zijn. Ook wat geklier met water en zeepsop rond en op het gaatje, zoals je dat ook vaak met fietsbanden doet, geeft geen bubbeltjes bij belasting van de band (er komt dus geen lucht uit).

Nou heb ik gelezen dan de TA een binnenband heeft dus maak mij niet direct grote zorgen dat mijn toch wel nieuwe achterbandje direct aan vervanging toe is maar voor de zekerheid wil ik hier toch de vraag stellen of ik er goed aan doe om niets te doen en gewoon lekker door te rijden, de band blijft immer netjes op spanning en het gaatje is superklein, of dat het slim is om toch verdere actie te ondernemen.

Offline Sandra

Re: Spijkerbanden, the wrong way.
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2013, 11:55 »
Nieuwe binnenband om ''zorgeloos'' verder te rijden.....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline AT-Jelle

Re: Spijkerbanden, the wrong way.
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2013, 22:48 »
Waarschijnlijk is het spijkertje dan alleen in het rubber van de buitenband gekomen. En heeft de binnenband dus nooit bereikt. Zeker bij vrij nieuwe banden gebeurd dit wel vaker. Bij oude versleten banden is het rubber van de buitenband veel dunner en dus de kans op lek rijden ook aardig wat groter.

Ik zou zeggen lekker laten zitten en rijden. Bandendruk en de band voorlopig nog een beetje in de gaten houden. Maar verder zou ik er niks aan doen.

Wil je echt op safe dan zou je zoals Sandra zegt een nieuwe binnenband (laten) monteren. Stukje peace of mind.

Offline Eshe

Re: Spijkerbanden, the wrong way.
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2013, 20:24 »
Na anderhalve dag gewacht te hebben was de band nog steeds op dezelfde druk. Ook na een rustig ritje, maar wel lekkere warme bandjes, was alles nog OK.
De komende week houd ik de band zeker nog in de gaten maar als dit zo blijft dan laat ik het denk ik zo.