Techniek > Honda Varadero

Accu overleden?

(1/3) > >>

sjoerdtomas:
Allen,

Heb zojuist de Varadero SD01 moeten aandrukken met mn vriendin, mijn eerste gedachte was dat mn accu overleden is. Ik heb deze winter de accu in de motor laten zitten. Afgelopen mei opgeladen en weer gereden zonder problemen. Sindsdien niet meer gereden, ik schaam me!
Echter, na een aardige rit van 60km zojuist is de accu nog steeds niet bijgeladen. Ik heb last van de volgende symptomen;
- toerenteller en snelheidsmeter vallen om de paar seconden weg, samen met de dagteller en de klok
- als ik rem brandt mn koplamp minder fel
- als ik bij het stoplicht sta en in de vrij gas geven, gaat de koplamp juist minder fel branden (ik had het andersom verwacht en mn vermoeden zou dan uit gaan naar de spanningsregelaar).

Na het ritje geeft de accu niet de indruk bijgeladen te zijn, startmotor draait niet eens 1 keer rond.
Mijn vraag; heb ik hier gewoon met een dode accu te maken, of is er meer aan de hand met bijv. de spanningsregelaar?

Dank voor jullie gedachten en advies!

grt

Sjoerd

Driepinter:
Lijkt me een typisch gevalletje overleden accu inderdaad. Ik heb er net ook een nieuwe ingezet, de oude woog maar de helft van de nieuwe omdat er haast geen water meer inzat. Blijkbaar gaan ze niet alleen 's winters stuk.

Je kunt hem voor de zekerheid nog eens aan de lader zetten, als ie dan wel vol wordt is er meer aan de hand.

varaderohuibje:
lijkt op een gevalletje spannigsregelaar waarbij de accu om zeep wordt geholpen.

zet een spanningsmeter op je accu tijdens het stationairdraaien geef een dot gas ca 4000 toeren... hou hem daar even
en als ie boven de 15 volt uitkomt.... is het antwoordt bekend

Oldtimer:
Accu en SR overleden.
Symptonen 2 weken geleden bij de alp gehad.

Zwakker branden bij gas geven heeft te maken met de defecte accu, die als kortsluiting gaat fungeren
Meet in elk geval de laadspanning als je de nieuwe accu hebt gemonteerd
Komt die boven de 15 volt ....SR ook vervangen.
Zo niet, geluk gehad

sjoerdtomas:
Het is een gelaccu, dus lichter zal die niet wegen.
Is de laadspanning meten met een nieuwe accu erg risicovol? Stel dat de SR overleden is, zou dat dan vrij snel mn nieuwe accu opblazen??

Dank voor jullie hulp,
Sjoerd

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View