Auteur Topic: Welke onderdelen passen op een XRV 650 RD03 Bj. 1988  (gelezen 2115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ertje

Dag Mensjes,

Ik ben al weer een heel tijdje niet op het forum geweest, er werd zelfs geroepen dat ik niet bestond  :'( maar ik ben eindelijk de AT weer een beetje aandacht aan het geven zodat ik ook weer hier belande  :D

Mijn vraag is dus, welke onderdelen ik op mijn RD03 kan gebruiken en met name

-Remleidingen passen die van een oud type Alp? zo ja van welke? de originele bestaan uit meerdere delen namelijk, en ik wil ze vervangen  voor stalen (het zijn nu nog de originele uit '88  ik hoef vast niet te vertellen hoe dat remt :-X  ;) )

-Wielen passen die van een oud type Alp? zo ja van welke? De mijne beginnen een beetje uit elkaar te vallen geloof ik  :-\ het Aluminium  drukt het "Gouden" laagje van de velg af  :'(

Ik hoop dat iemand wat antwoordjes heeft  :)

Groetjes,

Ertje (aka Erwin)
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2013, 22:18 door Ertje »

Offline Hotel 317

Re: Welke onderdelen passen op een AT RD03
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2013, 16:07 »
Sommige motorzaken kunnen remleidingen zelf maken: Die hebben slang op rol, inclusief verschillende banjo's enzo.  Zelf kun je dat ook hier bestellen. Als jij je daar prettig bij voelt.

m.b.t. je velgen kan ik kort zijn: Alle gouden DID velgen uit die periode zijn een aflopende zaak. De anodiseerbehandeling is heel subtiel gedaan (geen felle kleuren), maar daardoor zijn ze ook gevoelig voor corrosie. Later is Honda ook overgestapt op zilveren, en daarna weer gelakte velgen. Ik zou eens aan Ad Mies (waffie) vragen of hij wat leuks kan doen.

Om de daad bij het woord te voegen:  "Ad, wat is op dit moment de prijs voor een 21" RD04 voorwiel, met (gouden) Excel velg?"  ;D

Offline Jeroen

Re: Welke onderdelen passen op een AT RD03
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2013, 12:49 »
Remleidingen kan je bestellen bij www.melvin.de voor weinach!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Ertje

Re: Welke onderdelen passen op een AT RD03
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2013, 20:38 »
Sommige motorzaken kunnen remleidingen zelf maken: Die hebben slang op rol, inclusief verschillende banjo's enzo.  Zelf kun je dat ook hier bestellen. Als jij je daar prettig bij voelt.

m.b.t. je velgen kan ik kort zijn: Alle gouden DID velgen uit die periode zijn een aflopende zaak. De anodiseerbehandeling is heel subtiel gedaan (geen felle kleuren), maar daardoor zijn ze ook gevoelig voor corrosie. Later is Honda ook overgestapt op zilveren, en daarna weer gelakte velgen. Ik zou eens aan Ad Mies (waffie) vragen of hij wat leuks kan doen.

Om de daad bij het woord te voegen:  "Ad, wat is op dit moment de prijs voor een 21" RD04 voorwiel, met (gouden) Excel velg?"  ;D

Dank u voor de reactie, maar het is dus niet bekend of de remleidingen van een ander type motor passen? op maat laten maken was ik idd zelf ook al tegen gekomen ;)
Dat ik nieuwe velgen voor mijn Twin kan laten maken begrijp ik, maar zo'n €700,- als ik het daar mee ga redden is mij iets te veel voor een oud brommertje wat toch nog wel eens het zand in gaat, vandaar de vraag welke van de "Zilveren" andere modellen zouden passen ivm gebruikte ;)

Offline Ertje

Re: Welke onderdelen passen op een XRV 650 RD03 Bj. 1988
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2013, 22:32 »
De remleiding heb ik uiteindelijk toch gevonden bij http://www.sparks-online.eu  :)  (Melvin moet €15,- verzendkosten gaan rekenen) het is helaas alleen 1 kabel (origineel bestaat uit een soepel stuk vanaf de pomp tot bij het balhoofd waar een stuk starre leiding zit, en het stuk daarvandaan naar de remklauw is weer soepel)

Offline Jeroen

Re: Welke onderdelen passen op een XRV 650 RD03 Bj. 1988
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2013, 07:12 »
Das mooi, wat waren de kosten?

ps bij Melvin had je op maat twee delen kunnen laten maken, had je het originele stuk kunnen laten zitten  ;)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Ertje

Re: Welke onderdelen passen op een XRV 650 RD03 Bj. 1988
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2013, 21:09 »
Das mooi, wat waren de kosten?

ps bij Melvin had je op maat twee delen kunnen laten maken, had je het originele stuk kunnen laten zitten  ;)

Ik weet het, kost alleen dan ook het dubbele  ;)