Auteur Topic: Motor inkratten naar usa  (gelezen 5361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan Eppe

Motor inkratten naar usa
« Gepost op: 25 januari 2017, 16:06 »
Hoi allen,

Ik ben op dit moment in contact met een bedrijf die voor mij mijn motor vanuit rotterdam naar new york wil verschepen. Ik wil namelijk 6 week door Amerika rijden.

De prijs die hij vraagt is: €765,- Dit is inclusief:
- Opmaken export documenten
- Alle havenhandelingen in Rotterdam
- Zeevrachtverscheping
- Alle havenhandelingen in New York

Exclusief:
- Inklaring bij de Amerikaanse douane
- Invoerrechten en locale belastingen indien dit van toepassing zou zijn

Een motor huren is echt veel te duur vind ik. En een kopen is ook niet echt een mogelijkheid omdat je dan iemand nodig hebt die in USA woont en die de motor op zijn naam wil hebben.. Tenminste dat is de info die ik nu heb. Hoor graag anders.

Wie heeft ervaring met verschepen van motoren naar USA en wie vind dit een correcte prijs. Het is een enkeltje..

Ben benieuwd!


Jasper


Offline Waffie

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2017, 17:15 »
Hallo,

het verschepen valt mee,
maar denk ook eens  aan bikeswap.org

dit is ook een mogelijkheid.
schilt  je een hele boel en je ontmoet andere mensen

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2017, 17:19 »
Trump is niet zo blij met een Japanse motor dus zal wel even duren bij de douane ;)
Varadero SD02  2004

Offline alain

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2017, 17:56 »
Jan,

Je kunt ook eens kijken bij Uship
https://learn.uship.com/shippers/

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Fred

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2017, 19:39 »
Dag Jan,

Dat wat jij van plan bent, heb ik 3 jaar geleden gedaan. Twee keer zeven weken heb ik in de USA rond gereden. Je mag je motor 1 jaar in Noord America hebben. Dan moet hij er weer uit zijn. Om er zeker van te zijn dat de moter er is als ik er ook ben, besloot ik de motor in te laten vliegen met Fedex. Kost twee keer zo duur al jij aangeeft. Gemak dient de mens dus inkratten wordt dan ook voor je gedaan. In Toronto ga je in mijn geval naar de Fedex terminal waar hij dan op afspraak staat, haal hem dan van het eenmalig frame af en rij weg. De douaneformaliteiten waren gemakkelijk en zaten ook in die prijs.

Na een jaar is de motor vanuit LA in een container terug gebracht. In bijde gevallen heb ik de motor afgeleverd en de sleutel ingeleverd en dat was het.  8)

Zie voor de heenweg
http://knopftours.com/Web-Site/Transport.html

voor de terugweg.
kan ik zo snel niet vinden maar daar zijn er veel van. De mijne zat op de Corcicaweg 10, Amsterdam
ps gevonden http://www.bbexp.nl/

arch... ik heb heimwee  :o
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10997.0
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2017, 19:56 door Fred »

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2017, 20:24 »
Jan,

Je kunt ook eens kijken bij Uship
https://learn.uship.com/shippers/

Via deze site heb ik nu ook contact met een vervoerder. Wel handig had niet verwacht dat er zoveel mensen happig waren op zo'n kleine klus;)

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2017, 20:26 »
Dag Jan,

Dat wat jij van plan bent, heb ik 3 jaar geleden gedaan. Twee keer zeven weken heb ik in de USA rond gereden. Je mag je motor 1 jaar in Noord America hebben. Dan moet hij er weer uit zijn. Om er zeker van te zijn dat de moter er is als ik er ook ben, besloot ik de motor in te laten vliegen met Fedex. Kost twee keer zo duur al jij aangeeft. Gemak dient de mens dus inkratten wordt dan ook voor je gedaan. In Toronto ga je in mijn geval naar de Fedex terminal waar hij dan op afspraak staat, haal hem dan van het eenmalig frame af en rij weg. De douaneformaliteiten waren gemakkelijk en zaten ook in die prijs.

Na een jaar is de motor vanuit LA in een container terug gebracht. In bijde gevallen heb ik de motor afgeleverd en de sleutel ingeleverd en dat was het.  8)

Zie voor de heenweg
http://knopftours.com/Web-Site/Transport.html

voor de terugweg.
kan ik zo snel niet vinden maar daar zijn er veel van. De mijne zat op de Corcicaweg 10, Amsterdam
ps gevonden http://www.bbexp.nl/

arch... ik heb heimwee  :o
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10997.0

Oke! Ik heb inderdaad ook naar vliegen gekeken. Jij noemt ''om er zeker van te zijn dat je motor aankomt''. Ik lever mijn motor aantal weken van te voren in, leek me dat hij dan toch aankomt wanneer ik aankom? Of gebeurd het vaak dat mensen hun motor mis lopen?

En is jouw prijs heen en terug het dubbele of alleen de heenreis...

Jasper

Offline PimW

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2017, 20:42 »
Bootje kan vertraing hebben toch, stel dat je stroom tegen hebt? ;D

Peet van Dam doet ook in verschepen, zijn bedrijfje heet Mainport en heeft ook veel ervaring met het rondbonjouren van motorfietsen.
Ik heb in 2015 geinformeerd naar het transport van Mongolie terug naar huis, dat werd het voor ons uiteindelijk niet maar hij kon me wel snel in contact brengen met de juiste mensen.

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2017, 20:56 »
Bootje kan vertraing hebben toch, stel dat je stroom tegen hebt? ;D

Peet van Dam doet ook in verschepen, zijn bedrijfje heet Mainport en heeft ook veel ervaring met het rondbonjouren van motorfietsen.
Ik heb in 2015 geinformeerd naar het transport van Mongolie terug naar huis, dat werd het voor ons uiteindelijk niet maar hij kon me wel snel in contact brengen met de juiste mensen.

Hoi,

Aah bedankt voor de tip. Ik heb ze een mail gestuurd en gevraagd wat zij te bieden hebben.


Offline Fred

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2017, 23:47 »

En is jouw prijs heen en terug het dubbele of alleen de heenreis...

Jasper

Terug was rond de 1000 eurie. Maar dan wel van de westkust van the USA, inclusief wegtransport van uit Seattle naar LA. Vanuit Baltimore was goedkoper.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2017, 13:18 door Fred »

Offline ChristianG

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2017, 03:09 »
Bootje vertraging op zo'n afstand is eerder weken en niet dagen. Ben zelf ook rond aan het kijken hiervoor, wel met een andere bestemming.

Wat ik veel lees is dat de haven en douane kosten vaak net zo duur/zo niet duurder zijn dan de kosten van het verschepen zelf. Lees dus veel dat vliegen uiteindelijk net zo duur of goedkoper is, maar dan weet je wel zeker dat je motor er staat, en mocht er toch vertraging zijn dan is het eerder een dag dan een week.

Maar goed, dat is informatie wat ik heb gevonden online, geen eigen ervaring.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2017, 14:01 »
Bootje vertraging op zo'n afstand is eerder weken en niet dagen. Ben zelf ook rond aan het kijken hiervoor, wel met een andere bestemming.

Wat ik veel lees is dat de haven en douane kosten vaak net zo duur/zo niet duurder zijn dan de kosten van het verschepen zelf. Lees dus veel dat vliegen uiteindelijk net zo duur of goedkoper is, maar dan weet je wel zeker dat je motor er staat, en mocht er toch vertraging zijn dan is het eerder een dag dan een week.

Maar goed, dat is informatie wat ik heb gevonden online, geen eigen ervaring.

Oke bedankt!

Ik dacht zelf als ik mijn motor 2 maand van ten voren op stuur. En hij staat daar 3 week in een opslag is ook prima. Weet alleen niet of dat kan.

Moet bij vliegen ook alle vloeistoffen eruit?

Thx

Offline ChristianG

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2017, 14:22 »
Schijnt verschillend te zijn, bij de ene moet de brandstof er wel uit, de ander doet niet zo moeilijk.

3 weken van te voren de motor al op bestemming hebben, dan is vertraging niet zo'n probleem lijkt me. Maar ook dat zal kosten met zich mee brengen, of doen ze daar niet zo moeilijk over?


Vind het sowieso jammer dat informatie hierover slecht te vinden is, als je wat wil weten moet je eigenlijk meteen al contact opnemen met een vervoeder. Het is lastig om een beetje informatie in te winnen, rond te kijken, en te vergelijken.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2017, 22:24 »
Schijnt verschillend te zijn, bij de ene moet de brandstof er wel uit, de ander doet niet zo moeilijk.

3 weken van te voren de motor al op bestemming hebben, dan is vertraging niet zo'n probleem lijkt me. Maar ook dat zal kosten met zich mee brengen, of doen ze daar niet zo moeilijk over?


Vind het sowieso jammer dat informatie hierover slecht te vinden is, als je wat wil weten moet je eigenlijk meteen al contact opnemen met een vervoeder. Het is lastig om een beetje informatie in te winnen, rond te kijken, en te vergelijken.

Hoi,

Ja precies. Het is inderdaad een wirwar. Er is niet een site waarop puntgewijst staat uitgelegd welke stappen je moeten nemen.
Tenmiste ik heb nog geen site gevonden..

Die vertraging zit ik idd nu wel mee. Ik wist hier niks van en begin nu te twijfelen wat het meest handige is..

Offline jaspersFZR

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2017, 15:04 »
Over vertraging van kratten tijdens transport per boot.

Een collega van me heeft een paar jaar in amerika gewoond, toen ze daarheen gingen hebben ze een container met spullen meegenomen, die container werd verkeerd afgeboekt ergens en die is echt maanden langer onderweg geweest dan geplant. Dit bleek ook vrij vaak voor te komen toen!

Niet om je bang te maken, maar meer even om rekening mee te houden.

Ik vind de kosten die je noemt wel echt meevallen!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Jan Eppe

Re: Motor inkratten naar usa
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2017, 22:54 »
Over vertraging van kratten tijdens transport per boot.

Een collega van me heeft een paar jaar in amerika gewoond, toen ze daarheen gingen hebben ze een container met spullen meegenomen, die container werd verkeerd afgeboekt ergens en die is echt maanden langer onderweg geweest dan geplant. Dit bleek ook vrij vaak voor te komen toen!

Niet om je bang te maken, maar meer even om rekening mee te houden.

Ik vind de kosten die je noemt wel echt meevallen!

Oke!

Bedankt voor de tip. Ik twijfel nu inderdaad wel. Ik heb 6 week. Zal wat zijn als ik straks 6 week zonder motor zit en terug vlieg op het moment dat mijn motor aankomt :)) :)) :))