Auteur Topic: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april  (gelezen 9270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #30 Gepost op: 19 april 2017, 13:12 »
Ja, we komen inderdaad leidingen tegen van 20 jaar en ouder. Tijdens de inspectie is de Honda richtlijn (4 jaar) afkeur.
En ze zijn niet kapot, maar 'over datum'.

En ja, het remt.....(enigszins) , maar je bent gewent geraakt aan het langzaam minder worden van het remvermogen. Sommigen remhendels kun je, ondanks verse remvloeistof, nieuwe remblokken gereviseerde cupjes etc. gewoon aantrekken tot aan het stuur, puur vanwege de uitzetting van de verouderde leiding.

Zelf de ervaring op de 700 alp dat na vervanging van de leidingen ik weer gewoon in staat was om op droog wegdek de ABS te laten werken......
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline xrvtuur

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #31 Gepost op: 19 april 2017, 15:49 »
4 jaar, dan zou ik dus weer al aan 3e setje zitten op de dero :o , ding remt nog goed, maar langzaam maar eens over stalen leidingen gaan denken, ben ik wel een honderden of 6 verder.
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #32 Gepost op: 19 april 2017, 17:21 »
Op maat gemaakte voorremleiding voor mijn Alp kostte 30 euro, als jij 13 stuks nodig hebt  moet je dat voor pak-em-beet 400 euro kunnen doen.

Als je kortere leidingen nodig hebt of misschien leidingen kunt combineren door van die koppelstukjes eruit weg te laten kun je de prijs nog wat drukken misschien.

Offline varaderohuibje

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #33 Gepost op: 19 april 2017, 18:35 »
Menno heeft destijds staalflex leidingen van Melvin op de dero gezet (uit DSL) voor ca 200 euri

topic over remleidingen
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=7908.0

Offline Menno

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #34 Gepost op: 19 april 2017, 19:42 »
De staalflex van Melvin maakt echt een enorm verschil. Iedereen moet zich bewust zijn dat de snelheden om ons heen zijn toegenomen en dat de techniek ervoor heeft gezorgd dat nieuwe koekblikken en motoren echt nog beter remmen. Het verschil kan tot gevolg hebben dat je ondanks fanatiek en tijdig remmen het gewoon niet gaat redden. Zelf merk ik dat het verschil met mijn nieuwe motor enorm is. Ik rem nog steeds te hard waardoor ik soms gewoon weer gas moet geven omdat ik meters te vroeg stil sta.


Kortom: groepsaankoop bij Melvin en een sleuteldag om collectief de handel te monteren. En dan veilig de weg weer op.

Offline xrvtuur

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #35 Gepost op: 19 april 2017, 20:38 »
De dero van Menno had geen abs, volgens mij schilt dat wel wat leidingen
Varadero SD02  2004

Offline Jeroen

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #36 Gepost op: 19 april 2017, 20:42 »
Dan nog is Melvin a) goedkoop b) psies pas en c) in allemaal leuke kleurtjes te krijgen!

www.melvin.de
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #37 Gepost op: 19 april 2017, 21:12 »
Dan nog is Melvin a) goedkoop b) psies pas en c) in allemaal leuke kleurtjes te krijgen!

www.melvin.de

Hij heeft ze helaas niet voor de XL 700 Transalp. Iemand een goeie tip waar ik wel een passende set voor de 700 kan vinden?
XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84

Offline xrvtuur

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #38 Gepost op: 19 april 2017, 21:24 »
voor de varadero met abs komt Melvin ook niet verder dan de voor remmen
Varadero SD02  2004

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #39 Gepost op: 19 april 2017, 21:41 »
Ik gebruik altijd Hel remleidingen.
Voor xl700 komt een set (uit mijn hoofd) op €240,=.
Voor de abs varadero (opnieuw uit mijn hoofd) €460,=

Dit alles uiteraard zonder montage.
Ook deze zijn in allerhande kleurtjes te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2017, 21:43 door robgoesdakar »
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)


Offline Hans Schaap

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #41 Gepost op: 20 april 2017, 01:39 »
Ik ben een fan van Hell leidingen om reden dat ze snel leverbaar zijn en maatwerk geen meerkosten heeft ( mits binnen redelijke grenzen)
Wanneer je b.v. een apehangerstuur op je Alp zet wordt het anders.
 
De set is compleet ALLE banjobouten zitten er nieuw bij incl afdichtringen

Ze zijn in veel kleuren verkrijgbaar

De kwaliteit is erg goed, de mantel wordt meegeperst in de bus waardoor hier geen vocht tussen komt.

Elke set wordt gemaakt op het moment van bestelling, vandaar de flexibiliteit naar de klant toe.

De prijs is lager als b.v. een Melvin set wanneer je daar ook alle banjobouten vervangt.

Van Hell kost een complete set van drie leidingen ( voor en achter) voor een Transalp XL650 105 euro bij mij tegen 122,60 incl verzendkosten voor een set van Melvin.

En ik heb erg goede ervaringen met de mensen achter dit product, de benadering is persoonlijk en als er onverhoopt iets is wordt dit erg snel opgelost.

Groet Hans
« Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 02:03 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline alain

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #42 Gepost op: 20 april 2017, 06:45 »
Suggestie:

Organiseer een remleiding - vervangdag, betalend natuurlijk.

Inspectie is goed. Actie is beter.



PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Jeroen

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #43 Gepost op: 20 april 2017, 09:07 »
Suggestie:

Organiseer een remleiding - vervangdag, betalend natuurlijk.

Inspectie is goed. Actie is beter.

Das nou een verdomd goed idee!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2017, 22:22 »
Citaat
Organiseer een remleiding - vervangdag, betalend natuurlijk.

Zal het meenemen op de volgende inspectiedag om het met Hans en Ad te bespreken in de nabespreking.

Ik zie wel een puntje... afhankelijk van de drukte zal er het nodige zelf gesleuteld moeten worden en de toezicht is dan relatief beperkt, en je praat wel over een stukje veiligheid, dus dat moeten we ergens wel goed afdekken/controleren.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Hans Schaap

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #45 Gepost op: 20 april 2017, 23:03 »
Alain, ik ben het helemaal met jou eens!


Het mooie van de inspectiedag is dat het een inzicht geeft in de onderhoudstoestand van de motorfiets.
De gebruiker/ eigenaar krijgt een vrijblijvend advies t.a.v. de te verrichten werkzaamheden.

Op deze wijze kan het onderhoud gesplitst worden in dringend en minder dringend onderhoud, en kan e.e.a. in tijd worden weggezet.
Hierdoor verdeel je de onderhoudskosten gelijkmatig.

Remleidingen is één ding, zo zijn ook remschijven en balhoofdlagers, remblokken, banden in serieuze aantallen niet in orde.

N.a.v. de inspectiedag in Elburg hebben vijf mensen reeds besloten hun remleiding  en twee hun balhoofdlager en eentje zijn remschijven te vervangen.
Zij hebben ervoor gekozen om het bij mij te doen vandaar dat ik het weet, anderen regelen het via hun eigen dealer of doen het zelf.

Het al of niet opvolgen van het advies is de eigen verantwoordelijkheid en keuze van de gebruiker / eigenaar.
M.a.w. de ACTIE ligt bij de gebruiker/ eigenaar

Een remleidingvervangdag of balhoofdlagervervangdag of noem er nog maar een paar heeft niet mijn voorkeur omdat dan zoals Rob ook al aangeeft de persoonlijke begeleiding en controle al snel minder wordt wanneer er meerdere mensen tegelijk sleutelen.

Normaal is het aantal sleutelplekken beperkt en staan wij er alleen voor.
Speciaal voor de inspectiedagen komen wij bij elkaar.

Een ander punt wat voor mij speelt is dat het vervangen van de remleiding of het balhoofdlager of de remschijf zelden op zichzelf staat.
Meestal is er sprake van een combinatie van werkzaamheden of loop je tegen onvoorziene zaken op.
Daarbij is het heel lastig om in te schatten hoe vaardig iemand sleuteld en hoe snel hij of zij is.
Waar de een in een uurtje klaar is heeft een ander drie uur voor nodig.

En het zelfsleutelconcept/ ervarend leren in een veilige omgeving,staat hoog in het vaandel.

Het masale sleutelen waarbij het overzicht lastig te behouden is en het persoonlijk contact tot nihil is gereduceerd heeft niet mijn voorkeur.
Ik ga voor een meer individuele benadering met tijd voor een praatje en een bak koffie.
Nogmaals ik spreek nu even voor mijzelf, wij zullen hier zeker nog gedrieën van gedachten over wisselen,

Groet Hans
« Laatst bewerkt op: 20 april 2017, 23:14 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Paul

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #46 Gepost op: 21 april 2017, 20:02 »
Het masale sleutelen waarbij het overzicht lastig te behouden is en het persoonlijk contact tot nihil is gereduceerd heeft niet mijn voorkeur.
Ik ga voor een meer individuele benadering met tijd voor een praatje en een bak koffie.
Nogmaals ik spreek nu even voor mijzelf, wij zullen hier zeker nog gedrieën van gedachten over wisselen,

Misschien een idee om het met 2 of 3 personen tegelijk en niet meer .denken dat je dan redelijk overzicht kunt houden afhankelijk van het aantal personen verdelen over meer dagen op één van de 3 lokatie's

Offline Hans Schaap

Re: Inspectiedag 2 (Elburg), zaterdag 15 april
« Reactie #47 Gepost op: 21 april 2017, 22:38 »
Paul,

Dat is nu net zoals het bij mij gaat.
Soms 1 persoon tegelijk en soms ook een stuk of drie afhankelijk van de geplande werkzaamheden.
Maar dat maakt het nog geen remleidingvervangdag.
Iedereen maakt zelf de afspraak en die plan ik op maat in.

Vaak zijn mensen ook verbaasd te horen dat het niet alleen maar alpen en AT's zijn en dat wij niet alleen maar met de TCN werken.
Alle merken en typen komen over de vloer.
En bijna alle voorkomende werkzaamheden worden uitgevoerd.
Ook zijn er meerdere motorclubs die gebruik maken van hetgeen ik kan bieden.

Dit geldt in grote lijnen ook voor Ad en Rob.

Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl