Forum-/clubgenoten,
Alweer 10 jaar in het bezit van mijn Transalp en alweer enige jaren lid van deze club en meelezend op dit forum wordt het tijd om mezelf en de de brommer wat uitgebreider voor te stellen.
Mezelf: inmiddels in de fase koophuis, getrouwd, vaste baan (doe in het dagelijks leven iets met helikopters vandaar de naam) en woonachtig in het zuiden van Zuid-Holland, werkzaam net over de grens in Brabant.
De brommer: zwart Alpje, bouwjaar '93, in 2008 gekocht met een gezonde 55.000 mijlen op de teller, want Britse import. Voor een prikkie, want aan het afstuderen met het plan na afronding van de studie er een tijdje tussenuit te gaan. Met hulp van een bekende clubdealer uit West-Brabant deze voor een studentenbudget aangepast aan de grootse plannen. Lang verhaal kort: na 7 maanden reizen door Afrika en het Midden-Oosten in 2008-2009 (ja, dat kon toen nog!) stonden er 130.000 km op de teller en dacht ik de aanschaf wel afgeschreven te hebben. Maarja, emotionele binding, dus de motor bleef
Inmiddels 9 jaar verder en heb ik 'm nog steeds. In de afgelopen jaren sporadisch wat woon-werk verkeer gereden, nog een enkele aanpassing gedaan (hij is nu blauw) en het normale onderhoud uitgevoerd. Vorig jaar en het jaar daarvoor al van plan het wat grootser aan te pakken, maar er kwamen een verbouwing en een pittige opleiding tussendoor dus dat ging even op de langebaan.
Met nu 150k op de teller en bijna 25 jaar oud is de tijd, het geduld en de financiële middelen er om 'm voor z'n 25e verjaardag een grote update te geven. Ik wil 'm helemaal vanaf het frame opnieuw opbouwen, delen spuiten/poedercoaten, alle lagers vervangen etc, zodat hij de volgende 25 jaar en 150.000 km mee kan. Daarbij de gelegenheid aanpakken om het geheel wat rally-waardig te maken. De, keienvanger en stepjes van Pim, grotere tank, roadbookhouder e.d. liggen al op de plank. Verder worden er wat elementen van een Africa Twin toegevoegd zoals een achterbrug, om samen met een 18'' wiel een lichte verhoging te realiseren, voor de voorzijde worden er bussen gemaakt voor op de vork.
Ik wil jullie graag op de hoogte houden van de vorderingen, met name om wat technisch advies in te winnen, waarvan ik gezien heb dat het hier op het forum in ruime mate aanwezig is! Zelf ben ik redelijk handig, technisch opgeleid en - belangrijk - het Haynes' boek staat op de plank.
Ik wil zoveel mogelijk zelf doen en hanteer het motto van Pippi Langkous: 'ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!'
(voor zover veilig uiteraard)
Er komen ook nog wat onderdelen beschikbaar voor de verkoop, die zal ik netjes onder de betreffende categorie op het forum plaatsen
/Helikees
Een paar foto's van de reis: