Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

24 apr 2024 18:06 #1 door TomB
Duitse '96 PD06 teruggevoerd? werd gestart door TomB
Hoi allemaal,

Ik heb een uit Duitsland geïmporteerde PD06 uit 1996. Nu zag ik in het Haynes werkplaatshandboek dat mijn motorblok valt onder het type 2, teruggevoerde model.

Heet iemand enig idee hoe deze modellen zijn teruggevoerd? En vervolgens natuurlijk de vraag of/hoe ik een vol vermogen blok van kan maken.

Ik ben benieuwd of iemand mij aan deze informatie kan helpen, met google kwam ik verder nergens.

Ook gelijk de vraag of dit invloed kan hebben op mijn verbruik. Ik rijd wel vaak hoog in de toeren, veel snelweg met 120km/h en snel optrekken binnendoor. Mijn verbruik is dan 1:14.5 oid. Als ik iets rustiger rijd kom ik wel aan de 1:16.

Alvast bedankt en Groetjes,
Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2024 19:17 #2 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Kijken op de site van csmnl.com Kijk of je verschil vindt qua aansluitrubber of sproeier met ander type

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2024 20:07 #3 door TomB
Beantwoord door TomB in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Oh dat is een handig site, bedankt daarvoor in ieder geval! De sproeiers zijn hetzelfde tussen de versies volgens deze site. Wat is de engelse vertaling van "aansluitrubber"? Die kon ik niet zo gauw vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 08:18 #4 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Hallo Tom,

N.a.v. je opmerking op het verbruik; Als je naar verhouding veel snelweg kilometers maakt, kan je overwegen om een kleiner achtertandwiel te monteren. Je zegt dat je meestal 120Km rijdt, dan maak je bij die snelheid minder toeren. (Ik denk dan aan max 2 tanden minder.) Bij het snelle optrekken merk je niet veel verschil.

Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 12:23 - 25 apr 2024 12:40 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Die dingen heten "insulator carburator" De rubber verbinding tussen je blok en de carburateurs dus. De duitse geknepen variant heeft 34pk en daar zit rubber 16210MAW710 in. De normale versie met 50pk heeft rubber 16211MAW600. Voor zover ik kan zien zijn de sproeiers hetzelfde. Het is goed mogelijk dat je met de 50pk rubbers zuiniger gaat rijden, de lucht/benzine verhouding klopt dan wat beter, en hoef je minder gas te geven om hetzelfde toerental te krijgen.

Als je de onderdeelnummers intikt bij CMSNL, zie je een goed plaatje van het 34pk rubber, je zou het eens kunnen vergelijken met jouw rubber, want misschien is jouw motor al een keer voorzien van de 50pk rubbers.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 18:15 #6 door TomB
Beantwoord door TomB in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Precies de info waar ik op hoopte! Ik zal binnenkort eens even kijken welk rubber er bij mij tussen zit. Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 22:35 #7 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Ik ga ervan uit dat je vol gas rijden al hebt uit geprobeerd :-).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 22:41 #8 door TomB
Beantwoord door TomB in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

Edxrv schreef : Ik ga ervan uit dat je vol gas rijden al hebt uit geprobeerd :-).


Meer dan eens ;) ik heb eigenlijk niet het idee dat mijn motor nou zo langzaam is. Is dat wat je bedoelde hiermee haha?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 22:42 #9 door TomB
Beantwoord door TomB in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

Ghost Rider schreef : Hallo Tom,

N.a.v. je opmerking op het verbruik; Als je naar verhouding veel snelweg kilometers maakt, kan je overwegen om een kleiner achtertandwiel te monteren. Je zegt dat je meestal 120Km rijdt, dan maak je bij die snelheid minder toeren. (Ik denk dan aan max 2 tanden minder.) Bij het snelle optrekken merk je niet veel verschil.

Ron.


Hier twijfel ik wel eens over inderdaad, of het een fijnere tour ervaring wordt met een andere verhouding tussen de tandwielen. Ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2024 23:39 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Een alp wordt er al snel te sloom mee, rijd niet leuk meer. Op de website Gearing Commander kun je allerlei combinaties invullen en de verschillen zien.

www.gearingcommander.com/

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2024 10:01 #11 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Hoi Tom,

Ik rij al jaren met een achtertandwiel twee tanden kleiner omdat ook ik veel snelweg kilometers maak. Een groter voortandwiel is ook een optie, maar dan wordt de ruimte om het tandwiel te klein. Je kan stellen dat het effect van een tand groter voortandwiel ongeveer het zelfde is als van een twee tanden kleiner achter tandwiel.

Ik rij trouwens een 1999 AT rd7.

Veel succes!

Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2024 07:54 #12 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

Tom Bijl schreef :

Edxrv schreef : Ik ga ervan uit dat je vol gas rijden al hebt uit geprobeerd :-).


Meer dan eens ;) ik heb eigenlijk niet het idee dat mijn motor nou zo langzaam is. Is dat wat je bedoelde hiermee haha?

Als je de 150 kan halen bij vol gas, dan is er geen probleem zou ik zeggen Maar ik weet niet of je dat haalt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2024 08:39 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?
Als hij niet harder loopt dan 150 is het waarschijnlijk een 34pk versie. Een 50pk moet zeker wel 170 kunnen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2024 22:24 #14 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

xrvtuur schreef : Als hij niet harder loopt dan 150 is het waarschijnlijk een 34pk versie. Een 50pk moet zeker wel 170 kunnen.

Op de teller misschien, maar het zijn motoren van 25 tot 37 jaar jaar oud.
Op de GPS heb ik ooit 163 kilometer per uur gezien en daar kwam niets meer bij.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2024 21:03 - 29 apr 2024 21:03 #15 door TomB
Beantwoord door TomB in topic Duitse '96 PD06 teruggevoerd?

Edxrv schreef :

Tom Bijl schreef :

Edxrv schreef : Ik ga ervan uit dat je vol gas rijden al hebt uit geprobeerd :-).


Meer dan eens ;) ik heb eigenlijk niet het idee dat mijn motor nou zo langzaam is. Is dat wat je bedoelde hiermee haha?

Als je de 150 kan halen bij vol gas, dan is er geen probleem zou ik zeggen Maar ik weet niet of je dat haalt


Hij loopt makkelijk boven de 150, dus zal wel niet de 34 pk versie zijn dan! Bedankt voor de info en hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden